Styrservoolja till 1,8T Mineralolja?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

LarsGbg

Ny medlem
Hej Audi-vänner!

Jag tänkte byta styrservoolja på min A4 1,8T. Ser på det gröna locket till styrservooljebehållaren texten ”use only mineral hydraulic fluid”. Oljan som finns i behållaren ser ut att vara gulaktig i färgen. Vart får jag tag i rätt styrservoolja? Biltemas styrservoolja är ”fully syntetic” och är rädd att det blir knas om jag använder helsyntetisk olja...

Tacksam för hjälpen!
 

Bilagor

R

rrr

Gäst
Hej Audi-vänner!

Jag tänkte byta styrservoolja på min A4 1,8T. Ser på det gröna locket till styrservooljebehållaren texten ”use only mineral hydraulic fluid”. Oljan som finns i behållaren ser ut att vara gulaktig i färgen. Vart får jag tag i rätt styrservoolja? Biltemas styrservoolja är ”fully syntetic” och är rädd att det blir knas om jag använder helsyntetisk olja...

Tacksam för hjälpen!
Din närmaste audi handlare kan säkert sälja rätt servoolja till dig.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Din närmaste audi handlare kan säkert sälja rätt servoolja till dig.
IMG_20191010_070643.jpg
Som rrr skriver så vet din närmaste vag-handlare vad som behövs. På min bil står dessutom ett nummer som börjar på G. Det refererar till orginalolja, vilket jag alltid har använt. Fick lära mig för många år sedan av en duktig mek på just vag, att det är risk för läckage i styrväxeln om jag kör med annan olja, så kolla upp det noga är mitt tips. /Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp