Startspärr stendöd

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Bossel

Ny medlem
Hej har en A6 allroad 3,0 tid 2010
Stängde av bilen som vanligt sen skulle jag åka igen 10 min senare,inget händer när jag vrider på nyckeln,helt död ingen display bara nån enstaka lampa vid automstspaken som lyser,inga elhissar parkeringsbroms eller ström till uttaget för att koppla in datorn fungerar så går inte att söka fel heller,självklart har jag kollat så batteri är friskt
Nån som hört talas om detta eller har nån idé
 

Merkava

Medlem
Har inget rakt svar till dig, men som du själv var inne på med batteriet. Jag hade i alla fall provat med ett nytt batteri och/eller batteripolerna. Har du gått igenom alla säkringar en och en?
Där någonstans hade jag börjat om jag var drabbad.
 

Audi 2323

Ny medlem
Hej har en A6 allroad 3,0 tid 2010
Stängde av bilen som vanligt sen skulle jag åka igen 10 min senare,inget händer när jag vrider på nyckeln,helt död ingen display bara nån enstaka lampa vid automstspaken som lyser,inga elhissar parkeringsbroms eller ström till uttaget för att koppla in datorn fungerar så går inte att söka fel heller,självklart har jag kollat så batteri är friskt
Nån som hört talas om detta eller har nån idé
Hej
Jag har samma problem som du hade på min Audi a6 2005
hoppas du fixat ditt problem,
men undrar vad ditt problem var?

mvh Audi2323
 

Bossel

Ny medlem
Japp de löste sig,va ett relä som gett upp vid ratt axelstången,svårt att hitta vilket de va men hitta en kille som hade varit med om problemet,har du otur kan de va en sensor så du måste byta hela stången,jag hade tur och fick de gjort för 3000
 

Bossel

Ny medlem
Nja nån ska hitta felet och riva ner allt under,inte bara att felsöka när de inte finns nån ström och datorn inte går att koppla på,ja va då helnöjd med priset,bara att de fanns nån som hade en aning om felet
 

BosseQ7

Ny medlem
Jag har fick samma problem med min Q7:a 2007. Helt plötsligt var den stendöd. Inte ett liv när jag vred på nyckel. Bärgare till auktoriserad audiverkstad. Dom fick igång bilen men säger att det är fel på ett styrdon/styrenhet på rattstången som gjorde att bilen inte kunde få kontakt med nyckeln. För att byta ut styrenheten skulle dom ha 24.000kr. Jag tog bilen som den var eftersom dom fick igång den genom att koda om styrenheten. Jag får hoppas att det inte händer igen. Någon som vet om man kan koppla bort detta system helt så att man är säker på att det inte händer igen?
 

nikok

Ny medlem
Japp de löste sig,va ett relä som gett upp vid ratt axelstången,svårt att hitta vilket de va men hitta en kille som hade varit med om problemet,har du otur kan de va en sensor så du måste byta hela stången,jag hade tur och fick de gjort för 3000
Vad är det för relä som ni bytt?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp