Startbatteri A6 c6 2007 2.0 TFSI

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

radu

Ny medlem
Har en A6 2007 som jag upplever några problem med batteriet, speciellt under vinter perioden. Denna laddas ut snabbare i takt med temperaturen ute. Vilken typ av batteri behöver jag använda? Just nu har jag en Tudor 74 Ah

Har kollat runt lite men inte hittat riktigt det som jag är ute efter. Finns det ett spann ? Till exempel 75-95 Ah ?

Tack på förhand för alla svar.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Har en A6 2007 som jag upplever några problem med batteriet, speciellt under vinter perioden. Denna laddas ut snabbare i takt med temperaturen ute. Vilken typ av batteri behöver jag använda? Just nu har jag en Tudor 74 Ah

Har kollat runt lite men inte hittat riktigt det som jag är ute efter. Finns det ett spann ? Till exempel 75-95 Ah ?

Tack på förhand för alla svar.
Du kan gå in på Mekonomen, Biltema eller liknande sidor och söka med ditt reg. nummer så får du fram vilket batteri som passar.
Det är förmodligen ganska stor skillnad i fysisk storlek på 75 och 95 Ah batteriet. Spontant låter 75Ah någorlunda rätt. Beror också på om du har bensin eller diesel, men som sagt, sök.
/Hälsningar Claes
 

radu

Ny medlem
Hej
Jag har en a6 2l Tfsi (2007). Mekonomen,Biltema säger inte precis vilket batteri passa på den bil .
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Till min tidigare A3 2.0 tfsi 2007 körde jag med ett 62 Ah under åren som jag ägde den. Beror lite på dina körvanor, om du kör mycket korta sträckor skulle jag nog välja ett något större batteri, annars funkar ovan nämnda utmärkt.
/Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp