Start problem a4 b7 2.0tdi Quattro 07a

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Adde

Medlem
Som rubriken lyder så här jag bekymrar att bilen inte startar på första försöket efter stillestånd över natten,den hoppar till sedan dör direkt, man får dra den länge på startmotorn efter ca 10-15 sek.
När den väl har startat så kan man stänga av den och vrida om nyckeln o den hoppar igång direkt utan problem.

Inga felkoder finns.
Kan tillägga att det sitter ny bränslepump,filter,glödstift.
 
Senast ändrad:
R

rrr

Gäst
Som rubriken lyder så här jag bekymrar att bilen inte startar på första försöket efter stillestånd över natten,den hoppar till sedan dör direkt, man får dra den länge på startmotorn efter ca 10-15 sek.
När den väl har startat så kan man stänga av den och vrida om nyckeln o den hoppar igång direkt utan problem.

Inga felkoder finns.
Kan tillägga att det sitter ny bränslepump,filter,glödstift.
Troligen någon bränsleanslutning som inte är tät och luft läcker in
 

Adde

Medlem
Gått genom alla ledningar det ser ok ut.
Bränsle trycket är jämn.
Dock så har jag en fundering om det inte skulle kunna vara VVT ventilen som inte håller oljetrycket så läget på kamaxeln ändras.
Någon som har koll vart den sitter.
 

Adde

Medlem
Tack för svaret, jag misstänkte det.
Tänkte att jag skulle prova montera en back ventil o se om det blev bättre.
 

Adde

Medlem
Tog bort den idag och rengjorde, den hade kärvat fast. Finns det något sätt att testa den utan dator?
 

Adde

Medlem
Egr ventilen funkar bra nu,dock så kvarstår problemet, dock så har jag provar nu i veckan att parkera bilen så framdelen lutar nedåt på garageuppfarten,då har den gått igång på första försöket hela veckan.
 

Adde

Medlem
Lyfter upp tråden då problemet med bilen är inte löst. Har ev en teori men behöver någon som är kunnig, då nästan allt bränsle systemet är utbytt så börjar jag misstänka tryckackumulatorn, syftet med denna är väl att den ska hålla upp bränsletryck efter att förpumpen har gått då den inte går under uppstarten. Hur kan man testa om den fungerar korrekt.
 
T

Tonycruser

Gäst
Hej, jag har liknande problem med min A4 1,8t B7.
Får köra länge på startmotor innan den spottar å fräser igång, men sedan misstände den på tomgång. Rengjort luftfilter å låda lite.
Nu misstänker den inte lika mycket på tomgång men fortfarande svårstartad
Hade en felkod på Engine cooling thermostat open circuit. P1292.
Tog bort felkod och den har inte kommit tillbaka.
någon som har förslag?
10100mil
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp