Skrotpriser

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
En fem år gammal radio kostar 14.200kr på skroten i Sverige:

Samtidigt är priserna på Ebay från 1700kr - 4000kr

Och så är det genomgående, priserna på Svenska skrotar är ofta 75% av vad det kostar att köpa en ny del.
Vad är det som händer?

Nu spekulerar jag bara, men kan det vara så att verkstäderna betalar ut kickback till skrotarna?
Om en verkstad ska reparera en skada, så kan dom bara hänvisa till skrotarnas priser. Verkstaden monterar i t.ex. ovan radio för 14000kr, som egentligen har ett värde på 2000kr. Försäkringsbolaget betalar ut 14kkr, och sedan delar verkstad/skrot på de 12kkr som blir över.
 

Killawife

Aktiv medlem
Nej så är det inte. I det fallet ovan handlar det nog bara om att man inte vet vad en radio egentligen kostar så man drar bara till med nåt. Eller, som faktiskt är mer troligt, så har man råkar lägga till en nolla för mycket.
 

Nuland

Ny medlem
Det är oetiskt att skriva ut recept till en släkting och orättvist att skriva ut recept till en vän, eftersom patienten innan han eller hon får ett recept bör få ett formellt läkarbesök https://www.andreasapotek.com/ med dokumentation av sjukdomshistoria, fysisk undersökning och vid behov laboratorie- eller röntgenundersökningar. Dessutom bör denna dokumentation finnas i den elektroniska patientjournalen, som lätt kan nås av patientens vårdgivare. Som pensionerad läkare kan jag inte uppfylla denna standard, såvida jag inte ersätter en annan läkare och träffar patienten på deras klinik.
 
Senast ändrad:



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp