Ska köpa en beg bil med manuell låda

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

4integration

Ny medlem
Tjenare,

Har idag en VW Passat GTR (280hk) som leasingbil men ska lämna tillbaka denna i slutet av Oktober.
Har beslutat att köpa en begagnad bil privat under ca 1 års sikt, pga:
1. Jag vill inte binda upp mig på nytt leasingavtal på 3 år i nuvarande COVID (även om det är ganska stabilt)
2. Jag vill inte köpa en ny bil med manuell växellåda
3. Sonen fyller strax 17 och ska övningsköra

Så jag tänker köpa en begagnad bil att ha under 1 år framåt och sedan troligen beställa en ny leasingbil

Vill ha lagom pulver (minst 200 hk), och gärna lite najs look. Kan tänka mig att byta hjul och ev coilover.

Kollar då Audi och S5 FSI V8.....är dom stendöda på marknaden? Kunde ju varit nåt kanske......
Synpunkter?
 

Calle_V6

Ny medlem
Den bilen har både najs look och pulver så att det räcker en bra bit. V8 och sugmotor ger både grymt effektregister och ljud. Schyssta sportstolar och quattro inbjuder mer till race än övningskörning ;-)
 

4integration

Ny medlem
Tack för synpunkterna.
Jo det är mest en bil som farsan kan tänka sig och S5 4,2L är ju ganska najs och ger "överlevnad" till nästa större bilbyte.
Ska nog kolla på en i helgen och se hur det verkar.

Vad det gäller race så tror jag inte det ;) , hoppas bara att en S5 4,2L -08 med 11 000 mil är driftsäker utan allt för mycket oväntade jobb.

Vad det gäller race så får jag lägga lite mer tid i garaget :D - också V8 men 5,7 L ;)


2020-09-17 18_10_20.jpg
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp