Servotronic

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Silliz

Medlem
Jag ska köpa en styrväxel till min a6:a använt c5 från 99 de är 2.8 v6:an men behöver veta om den har servotronic eller inte hur tar jag reda på de? ?
 
R

rrr

Gäst
Jag ska köpa en styrväxel till min a6:a använt c5 från 99 de är 2.8 v6:an men behöver veta om den har servotronic eller inte hur tar jag reda på de? ?
Du kan ju fråga Audi... De kan ge dig en specifikation på hur din bil levererades en gång i tiden.

Eller kolla artikelnr på styrväxeln, och googla lite på numret. Eller köp en växel med samma nummer.

Tror du även kan se det med vcds om bilen har servotronic
 

Silliz

Medlem
Du kan ju fråga Audi... De kan ge dig en specifikation på hur din bil levererades en gång i tiden.

Eller kolla artikelnr på styrväxeln, och googla lite på numret. Eller köp en växel med samma nummer.

Tror du även kan se det med vcds om bilen har servotronic
Får kolla med Audi hade helst sluppit kolla på styrväxeln ? har artikel nr från Audi men de finns 2 nr.. En med servo tronic och en utan.. Ska byta styrväxel så behöver veta vad jag ska köpa
 

Silliz

Medlem
På min S6-97 är koden för servotronic 1N3. Du kan kolla på denna sida: http://prsearch.planetvag.com/
Där finns även en beskrivning var etiketten för utrustningskoder sitter.
/ Hälsningar Claes
Sambon jobbar på Audi och har kollat allt sånt där.. Det är tydligen mitt i en chassi brytning så kommer upp två orginal nummer på styrväxeln 4B1422052dx och 4B1422052FX känns helt värdelöst o behöva köra bilen till garaget plocka ner skiten kolla plocka ihop den köra hem beställa delen och sen köra tillbaka till garaget plocka ner o ihop den är så mycket enklare o bara behöva göra de en gång ?
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Får kolla med Audi hade helst sluppit kolla på styrväxeln ? har artikel nr från Audi men de finns 2 nr.. En med servo tronic och en utan.. Ska byta styrväxel så behöver veta vad jag ska köpa
Du skriver visserligen att det finns två nummer, ett med servotronic och ett utan servotronic, så jag trodde nog att frågan var " har jag servotronic eller inte".
Då finns det nog dessvärre inget annat sätt än att skruva isär och ihop (gånger två).
/ Hälsningar Claes
 
R

rrr

Gäst
Sambon jobbar på Audi och har kollat allt sånt där.. Det är tydligen mitt i en chassi brytning så kommer upp två orginal nummer på styrväxeln 4B1422052dx och 4B1422052FX känns helt värdelöst o behöva köra bilen till garaget plocka ner skiten kolla plocka ihop den köra hem beställa delen och sen köra tillbaka till garaget plocka ner o ihop den är så mycket enklare o bara behöva göra de en gång ?
Alternativet är ju att börja med att kolla tex bildelsbasen, var märkskylten sitter på styrväxeln. Sedan åka till garaget, och kolla på den platsen. Tex med en liten kamera eller endoskop kan du kolla utan att plocka isär...

Beställ.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp