Serviceintervall b9 2.0 diesel s-tronic 2020

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Ulfie81

Ny medlem
Halloj

blev lite konfunderad. Vad jag förstått är det 2 år eller 3000mil som är intervall. Hämtade från första service idag (rullat 1990mil). Kollar jag i mmi står det att det är 1500mil/ett år till nästa oljebyte. Det känns ju inte rätt? Om det var 2 år el 3000 mil till första, varför tätare till nästa. Ska tilläggas att service står 2 år 3000 mil, blivit något fel i nollställningen ?BAB2C9A0-9629-4F7C-BD15-B58C2EBE0181.jpeg
 

CarlA4

Medlem

MickeM

Medlem
Jag har samma fråga.
Kör A4 2.0 TDI 190hk 2017.
Då jag övertog den ur dödsbo lät jag serva den trots att ingen påminnelse förelåg.
Bara för att dom visade olika.
Men efter utförd service visar dom ÄNDÅ olika sträcka till "Oljebyte", resp "Service".
Ej servad av VAG utan annan större firma.


20210816_061422.jpg
 

Nimo

Aktiv medlem
Visa bensin/gas motorer har 1500 mil på oljan! Missade att det var en TDI i rubriken dock!

För Audis g-tron-modeller gäller oljebyte med fasta intervaller – var 12:e månad eller 15 000 km.



//Calle
Visa bensin/gas motorer har 1500 mil på oljan! Missade att det var en TDI i rubriken dock!

För Audis g-tron-modeller gäller oljebyte med fasta intervaller – var 12:e månad eller 15 000 km.



//Calle
77817233-DB28-4F81-ADF5-36E622DF9988.png

Jag hoppas att du rodnade från topp till tå när du ändrade på detta inlägg. Det var inte mycket läsförståelse eller hövlighet inblandad där inte.
 

JohnnyJ

Aktiv medlem
Tyvärr är det mest Facebooksvenska i dessa tider. "Man förstår ändå". Kanske, men ingen får ett jobb med den inställningen.
 

CarlA4

Medlem
Mr Nimo

Varför ska jag rodna? Korrigerade mitt misstag. Om du känner dig kränkt och vill offentligt förnedra mig så varsågod! Så nu kan du fäll ned pungen och landa.


//Calle
 

CarlA4

Medlem
Vart vill du komma i frågan? Ska jag offentligt erkänna mitt tillkorta kommande i första meddelandet och sedan live sända min seppuku på torget.

//Calle
 

Ulfie81

Ny medlem
Fråga personalen som gjorde servicen! Hur är det tänkt här?
Det går att se mitt körmönster via deras instrument, under pandemin har jag kört noll och inget, jobbat hemifrån, en trip till pizzerian då och då. Kör man kortare sträckor/stadstrafik så sätter dem oljeintervallet tätare. Förklarade och att jag ska åter till kontoret from nu och att det blir annat körmönster så då ändrar dem till 3000mil istället👍
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp