stefanlind79
Ny medlem
Howdy.
Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig lite. Har en A4 tdi B7 Quattro som inte beter sig. Vid låga varv vid belastning ( får en känsla av att det är när turbon börjar jobba 19-2100 rpm) haltar motorn till så kraftigt att passagerare nästan får lukta på instrumentbrädan. Den tvekar alltså som om motorn slår av i sekvens som om 2 eller flera givare inte är överens. Inga felkoder och har levt med detta sedan jag övertog den. 28000 mil, stor service utförd nyligen. Har bytt LMM, Spjällhus, EGR, DF, LF, kamrem, gaspedal, solenoid till wastegate samt gått igenom alla tryck- och vacuumslangar jag kommer åt. Tror det är relaterat till EGR ventilen då jag märkt att felet blir mindre påtagligt när jag rycker kontakten till densamma. Upptäckte en spricka i grenröret strax innan turbon för ett par dagar sedan. Den går förbannat bra i övrigt om man undviker gasläget som är ca 3-4 cm påslag på gasen (landsvägsfart
)
Tips mottages hjärtligen
Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig lite. Har en A4 tdi B7 Quattro som inte beter sig. Vid låga varv vid belastning ( får en känsla av att det är när turbon börjar jobba 19-2100 rpm) haltar motorn till så kraftigt att passagerare nästan får lukta på instrumentbrädan. Den tvekar alltså som om motorn slår av i sekvens som om 2 eller flera givare inte är överens. Inga felkoder och har levt med detta sedan jag övertog den. 28000 mil, stor service utförd nyligen. Har bytt LMM, Spjällhus, EGR, DF, LF, kamrem, gaspedal, solenoid till wastegate samt gått igenom alla tryck- och vacuumslangar jag kommer åt. Tror det är relaterat till EGR ventilen då jag märkt att felet blir mindre påtagligt när jag rycker kontakten till densamma. Upptäckte en spricka i grenröret strax innan turbon för ett par dagar sedan. Den går förbannat bra i övrigt om man undviker gasläget som är ca 3-4 cm påslag på gasen (landsvägsfart
Tips mottages hjärtligen