Reparations-kit (sealant) till däck?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Liagus

Ny medlem
Har en däckkompressor med tillhörande tätningsmassa (tyre sealant), istället för reservhjul, till min Audi Q5 från 2012. Fick punka för en tid sedan och använde grejerna, vilket funkade fint!

Försöker nu köpa en ny tub av tätningsmassa, men har inte kvar ursprungstuben med artikelnr. Har googlat runt men hittar ingen direkt match mellan kompressorn och tätningsmassan (kompressorn har art nr 4L0012615).

Eftersom motsvarande reparations-kit används inom hela VAG-familjen finns det en uppsjö av olika artikelnr och varianter(?). Har inte gått till Audihandlaren än, för man blir alltid skinnad på just dessa små tillbehör där, utan försöker hitta billigare på nätet eller bättre begagnad med ok hållbarhetstid på bilskroten. Dock känns det svårt att med säkerhet hitta rätt tub. Någon som har erfarenhet och vet var jag kan inhandla rätt tätningsmassa till kompressorn på nätet utan att det kostar typ 2000:-? Funkar det lika bra att använda en "vanlig" sprayburk från macken för femtilappen istället?
 

Jomsviking78

Aktiv medlem
"Tätningsmassan"är borta i min Audi TT med,dock har jag lagt dit 1st större punka sprayburk och
en mindre burk

Vill gärna ha orginal tätningsmassa så småningom

Skrotarna borde ha men säkert inget dom lägger upp,kankse värt ett samtal/mejl?

Sök detta på E-bay "vw audi tire sealant"
 

Liagus

Ny medlem
Köpte nu en tub oanvänd "Tire Sealant" med ok hållbarhetsdatum på skroten (bildelsbasen) för 250:- istället för hos audi, som skulle ha runt tusenlappen.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp