Ratten skakar när jag svänger vid lågfart

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
M

Mr.Dyno

Gäst
Tjena. Köpte nyligen en A6 Allroad 2014 och märker nu att det "skakar" i ratten när jag svänger full ratt åt vänster eller höger, i övrigt inga problem men just när man drar ratten helt åt sidorna då "skakar" det. Är det någon annan som upplevt det och vet vad det kan röra sig om? Första gången jag äger en fyrhjulsdrift.
 
R

rrr

Gäst
Tjena. Köpte nyligen en A6 Allroad 2014 och märker nu att det "skakar" i ratten när jag svänger full ratt åt vänster eller höger, i övrigt inga problem men just när man drar ratten helt åt sidorna då "skakar" det. Är det någon annan som upplevt det och vet vad det kan röra sig om? Första gången jag äger en fyrhjulsdrift.
Hydralservo (eldriven eller från multirem mekaniskt driven pump) med för lite olja i systemet?

direktelservo, lågt lufttryck eller någon led i framvagnen som kärvar?
 
R

rrr

Gäst
Hydralservo (eldriven eller från multirem mekaniskt driven pump) med för lite olja i systemet?

direktelservo, lågt lufttryck eller någon led i framvagnen som kärvar?
oavsett ingenting som bör ha att göra med att bilen är fyrhjulsdriven.
 
M

Mr.Dyno

Gäst
Hydralservo (eldriven eller från multirem mekaniskt driven pump) med för lite olja i systemet?

direktelservo, lågt lufttryck eller någon led i framvagnen som kärvar?
Tack för svaret. Jag ska boka tid hos verkstan så får de kika på det. Kan jag fortfarande köra eller borde jag låt den stå tills verkstan har kikat på det?
 
A

Adrenochrome

Gäst
Hur breda däck har du? Väldigt breda framdäck och fullt styrutslag vid låg fart brukar bli lite "hackande". Jag har 255 däck på min A6 och den beter sig så.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp