Q3 -20, Keyless entry problem

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Danne78

Ny medlem
Har en Q3 från 2020, som jag haft sedan ny. Problemet är att jag inte kan låsa upp bilen via handtaget på passagerarsidan om bilen stått 2-3 dagar. Använder jag handtaget på förarsidan är det inga problem, låsa upp via nyckeln fungerar det också utan problem. När jag sedan har låst upp eller låst upp och sedan låst igen, så fungerar keyless på passagerarsidan igen.

9ggr av 10 så är det helt omöjligt att få kontakt med bilen med appen när jag märker att keyless på passagerarsidan inte fungerar. Men även detta hoppar igång då jag "väckt" bilen på något sätt genom att använda handtaget på förarsidan eller nyckeln.

Har haft inne bilen 3-4ggr för detta problemet utan att Audi hittar vad som är fel.

Någon som känner igen problemet?
 

Robban_F

Aktiv medlem
Prova att låta någon stå med nyckeln på förarsidan när du försöker öppna på passagerarsidan.
Mät också spänningen på batteriet i nyckeln.
 

Danne78

Ny medlem
Prova att låta någon stå med nyckeln på förarsidan när du försöker öppna på passagerarsidan.
Mät också spänningen på batteriet i nyckeln.
Tack för tipset, har faktiskt inte provat passagerardörren med nyckeln vid förardörren. Ska prova detta.

Får ta och kolla batteriet i nyckeln också, men problemet har som sagt varit i 2år, om det var spänningen i batteriet som var för låg borde det lagt av vid detta laget. Men absolut värt att kolla.

Ska 'även dubbelkolla med andra nyckeln också, har gjort det innan, men ska nog göra det varje gång för att se om det är skillnad.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp