Problem med sprucket motorhus på elektrisk dragkrok Audi Q5 FY 2018

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Amori

Ny medlem
Hej!
Har varit på beaktning och fick ett fel på dragkroken.
Jag har problem med min elektriska infällbara dragkrok på min Audi Q5 FY (2018). Själva motorhuset/växellådsdelen där motorn sitter fäst har spruckit, vilket gör att motorn hamnar snett och mekanismen kärvar. Motorn fungerar och elektroniken är hel, men själva höljet/gearbox housing är sprucket och går att röra med handen. Det är väl som orsakar felkod C10E407 och blinkande lampa?

Lima fast motorhuset löser väl inte problemet, skroten vill sälja en hel dragkrok bara som ligger på över 10 tusen.

har någon haft sådant problem ? Kan man lösa de på något sätt ?

Bilagor

rolleslitz

Aktiv medlem
Hej!
Har varit på beaktning och fick ett fel på dragkroken.
Jag har problem med min elektriska infällbara dragkrok på min Audi Q5 FY (2018). Själva motorhuset/växellådsdelen där motorn sitter fäst har spruckit, vilket gör att motorn hamnar snett och mekanismen kärvar. Motorn fungerar och elektroniken är hel, men själva höljet/gearbox housing är sprucket och går att röra med handen. Det är väl som orsakar felkod C10E407 och blinkande lampa?

Lima fast motorhuset löser väl inte problemet, skroten vill sälja en hel dragkrok bara som ligger på över 10 tusen.

har någon haft sådant problem ? Kan man lösa de på något sätt ?
Limma med rätt/lämplig lim samt förstärk kanske fungerar. Ser ut som fäste för skruv där sprickan är på ett ställe, längre skruv eller ännu längre och bricka/mutter för att hjälpa till att hålla ihop?

En eller två timmars fixande kanske är värt det om det fungerar :) och ska du ändå byta spelar det inte så stor roll om den går sönder?

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp