Parkeringssensorer

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

themakkan

Ny medlem
Hej,
Ny medlem här som nyligen har köpt en 2018 A6.
Har lite problem med antingen parkeringssensorerna eller med hur de ska fungera.
Jag har dragkrok på bilen och som jag förstått det ska de bakre sensorerna avaktiveras när man kopplar på ett släp.
Mitt problem är att alla sensorer verkar avaktiveras så när jag kör utan släp.
Lägger jag i backen fungerar det som det ska men om jag kör framlänges (har provat att köra 5-10km/h) och ska parkera så fungerar inte sensorerna annat än om jag aktiverar dem manuellt.
 

tvalkki

Ny medlem
Så är funktionen för framsensorerna. Måste aktiveras manuellt (jobbigt om man kommer från en bil som har dem aktiva under en viss hastigeht per automatik :-( )
 

Lailish

Ny medlem
Hej, här kommer inte ett svar utan en fråga. Hoppas det är OK? Hämtade min nyinköpta begagnade kärra igår. De främre parkeringssensorerna som sitter i grillen funkar inte. Såg idag att de är som överklistrade med en skumgummiliknande rund tuss. Grejen är den att det sitter kvar ett fäste för extraljus bakom främre nummerskylten. Kan det vara så att de sensorerna är förtäckta av den anledningen, dvs om de kommit i konflikt med fästet eller så? Frågan är, kan jag försöka pillra bort dem och självklart demontera fästet. Skulle gärna vilja att de funkar så jag inte kör in i allt som är framför :D ha de gott
 

JohnnyJ

Aktiv medlem
Hej, här kommer inte ett svar utan en fråga. Hoppas det är OK? Hämtade min nyinköpta begagnade kärra igår. De främre parkeringssensorerna som sitter i grillen funkar inte. Såg idag att de är som överklistrade med en skumgummiliknande rund tuss. Grejen är den att det sitter kvar ett fäste för extraljus bakom främre nummerskylten. Kan det vara så att de sensorerna är förtäckta av den anledningen, dvs om de kommit i konflikt med fästet eller så? Frågan är, kan jag försöka pillra bort dem och självklart demontera fästet. Skulle gärna vilja att de funkar så jag inte kör in i allt som är framför :D ha de gott
Varför provar du inte att ta bort "tussarna" till att börja med?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp