OBD Eleven

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Magnus82

Medlem
Har vi några erfarenheter från detta diagnostikverktyg, har läst en del gott om det men alltid kul att höra från folk som använt det live.
Funderar på den nya ultimate versionen som även tar iphone samt att jag vill ha versionen så man kan programmera vissa saker också.

Är det någon som programmerat om sin dieselvärmare så den även värmer motorn vilket den knappt gör från fabrik. Är inställd på att prioritera kupén men ska tydligen gå att ställa om så även motorn får värme.

Kom gärna med alla tips samt om det kanske finns andra modeller på diagnostikverktyg som är bra.
Vill ha dom på svenska så det är ett stort plus.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Har den och gjort lite kodningar på min bil, dock inte dieselvärmaren. Tycker den funkar jäkligt bra och enkel att använda.
 

ferlin

Medlem
Jag har använt OBD-eleven för att programmera om dieselvärmaren så att det värmer motorn samtidigt, görs genom att "långkoda". Fick tips på hur i en Facebook-grupp. Har även använt den för att läsa ut felkoder på ett par kompisars bilar. Har funkat smidigt med att koppla upp sig och appen funkar ok, lite svårt att tyda koderna men det är ju en annan sak.
 

ferlin

Medlem
Denna instruktion följde jag. OBS! Funkade alltså för mig och min bil (Q7 2016) men jag kan inte lämna någon garanti på att det funkar på andra modeller.

Gå in på kontrollenhet för parkeringsvärmare.
Välj Långkodning.
Klicka ur Bit 3.
 

Bilagor




Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp