Någon som monterat dessa två paket från eftermontering.se

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Magnus82

Medlem



Undrar om det är ett svårt ingrepp att få till det på en A6 Allroad, mkt fin detalj så är sugen på att få montera det.
 

Majjen

Medlem
Jag håller på nu med det inre paketet, har satt i dörrar och mittkonsoll, ska bara lära mig hur Obd eleven funkar så jag kan koda in det. Nej det är inte svårt, se bara till att det inte är för kallt när du tar bort dörrsidorna, plasten spricker lätt.
 

Magnus82

Medlem
Kul, hoppas du blir nöjd.

Ja en obd eleven står på inköpslistan, frågan är bara som du säger hur svårt det är att koda in saker?
 

Magnus82

Medlem
Kör iphone själv så lär väl bli en sådan,
Den nya versionen är väl till lite fler bilar oxå än bara Audi/vW
 

Majjen

Medlem
Så kan det vara, jag kodade in avaktivering av Start/stop och fällning av spegel vid back, vad har du för årsmodell, jag hade en Allroad 2015 där jag behöll flytande blinkers bak och Re-stream för trådlös uppspelning. är det nått av intresse?
 

Magnus82

Medlem
Jag kör oxå en Allroad 2015

Har flytande blinkers bak, kan man koda in det utan att köpa till någon modul, sett att man kan kpa modulen från eftermontering.se

Vad är Re-Stream för något?
 

Majjen

Medlem
Modulen är två apaptrar man sätter i baklyset, behöver ingen kodning, Re-dtream är en trådlös överföring för musik från telefon eller liknande, får upp låtlista och artist på skärmen, kan även byta låt med knappsatsen på ratt eller mmi, min 2018 som jag bytte till har inte det uttaget
 

Magnus82

Medlem
Grymt, och det är inget man behöver köpa nån modul till utan man kodar in det med obd eleven bara?

Jag har ju Bluetooth i bilen och kör typ spotify så och kan får då byta låt på telefon eller knapparna nere vid volymen
 

Majjen

Medlem
Verkar som du redan har detta från början i din bil, jag fick uppdatera delarna från eftermontera.se
 

Magnus82

Medlem
Kanske är så, väljer iaf bara Bluetooth i mmi och sedan kan jag köra spotify.

Jag vill avvaktivera start/stopp funktionen i bilen, verkar ju gå med obd eleven.
grymt irriterande funktion.

Finns ju massor man kan koda in om man följer din länk.
Hur vet man aom just sin bil stödjer det man vill göra, bara att testa eller?

t.ex så finns det ju en där man kodar in automatisk upplåsning av dörrar, jag har själva markeringen på handtagen, den lilla fyrkanten men bilen öppnas inte när jag tar tag i handtaget med nyckeln i fickan.
Kanske bara är en kodning med verktyget :) (y)
 

Majjen

Medlem
Det är bara att testa, hör gärna av dig när du provat, själv är jag lite feg när det gäller Long koding, vill lära mig mer innan jag testar på bilen så man inte står där med död bil.
 

Magnus82

Medlem
Hur monteras ledlisterna i dörrarna samt mittkonsol?
Trycks dom fast bara och kabeln ansluts i någon färdig dragen kontakt bakom dörrsidan eller?

På dörrsidorna finns det ju ett färdigt utymme för ledlisten men hur ser det ut på mittkonsolen? där finns väl inget spår för att trycka fast nån ledlist.
 

Majjen

Medlem
Hur monteras ledlisterna i dörrarna samt mittkonsol?
Trycks dom fast bara och kabeln ansluts i någon färdig dragen kontakt bakom dörrsidan eller?

På dörrsidorna finns det ju ett färdigt utymme för ledlisten men hur ser det ut på mittkonsolen? där finns väl inget spår för att trycka fast nån ledlist.
Det följer med en manual, på mittkonsollen får man lossa på lite grejer för att klämma dit den under metalldelen och att kunna dra kabeln, till dörrarna är det lite knepigare, måste hitta rätt kontakthål för pluskabeln, i mitt fall var det pos 2 fram och bak har jag inte kommit till än.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp