my Audi Appen - Dörren upplåst men är låst

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
L

Lennart

Gäst
Har just hämtat min Q3 ock installerat my Audi appen,har förstått att den inte är den bästa. Mitt problem är att appen säger bilen är upplåst fast den är låst,när man låser med appen så står det stängd stänger man appen o går in igen står det att den är öppen det är lite stressande när appen säger att bilen står öppen. Finns det någon lösning på detta?
Lennart
 

Nimo

Aktiv medlem
Jag har dessvärre inte någon lösning på detta. Däremot så har jag exakt samma fenomen på min Q3. Funktionen i övrigt är ganska svajig också. Man blir lite nyfiken om man överhuvudtaget provat appen innan den släppts?
 
L

Lennart

Gäst
Dom flesta som betygsatt appen har gett den mycket låga betyg. Har någon praoelev byggt den?
 

Nimo

Aktiv medlem
Det är ett tänkbart alternativ. Jag skulle vilja se någon ansvarig använda den och därefter citera deras slogan. Vorsprung durch technik.
 
Q

Q3 2020

Gäst
Jag hämtade ut min Q3 i år. Redan från början så visade appen att bilen var olåst, även om den var låst. Har även haft problem med att appen emellanåt säger att fönstren inte är stängda.

Anmälde detta till Audi Digitala Tjänster i Februari, de har fortfarande ingen lösning på detta.
 
L

Lennart

Gäst
Ja det är konstigt att man inte kan lösa det..dom kunde flyga till månen på 60 talet......
 
L

Lennart

Gäst
Nu skickade bilen ett meddelande att det inte gick o starta värmaren det var ju bra.....konstigt... jag inte har försökt att starta den på flera dagar!
 

Nimo

Aktiv medlem
Nu skickade bilen ett meddelande att det inte gick o starta värmaren det var ju bra.....konstigt... jag inte har försökt att starta den på flera dagar!
Jag fick samma meddelande strax efter jag använt värmaren. Start och värmning gick som det skulle. Denna app kan ingen vara stolt över....
 

Danne78

Ny medlem
Mailade Audi Digitala Tjänster idag igen och bad om en uppdatering, då det gått en månad sen jag frågade senast. De har ingen lösning på det här med att appen visar olåst, men har satt högsta prioritet på det (Jo...men det tror jag ju på...).
 

Nimo

Aktiv medlem
Jag kontaktade Audi om detta idag. De fick mig att prova allt de vanliga. Radera och uppdatera appen skicka uppdateringar osv. Naturligtvis fungerade inte detta. I frustration nämnde jag vad jag tyckte om nivån på det tekniska kunnandet hos apputvecklarna. Jag sade att om detta gällt en Hyundai så hade det varit ok men inte en Audi.

Till min stora förvåning håll personen i telefonen med mig om det jag sa. Detta kändes lite oväntat men hjälper föga när problemet verkar olösligt.
 

Danne78

Ny medlem
Jag kontaktade Audi om detta idag. De fick mig att prova allt de vanliga. Radera och uppdatera appen skicka uppdateringar osv. Naturligtvis fungerade inte detta. I frustration nämnde jag vad jag tyckte om nivån på det tekniska kunnandet hos apputvecklarna. Jag sade att om detta gällt en Hyundai så hade det varit ok men inte en Audi.

Till min stora förvåning håll personen i telefonen med mig om det jag sa. Detta kändes lite oväntat men hjälper föga när problemet verkar olösligt.
Audi löste mitt problem med att appen alltid visade dörrarna som olåsta. Jag fick lämna in bilen, och jag tror de gjorde en mjukvaruuppdatering. Vet tyvärr inte TPI nummer, så jag kan inte hänvisa till det. Kan eventuellt ha det på ett papper någonstans, men tror aldrig jag fick se det. Jag mailade en hel del med dem på 'Audi Digitala Tjänster' innan de slutligen bad mig lämna in bilen och så löste det sig.

Detta är tyvärr det enda felet på bilen de lyckats åtgärda, återstår några till...
 

Nimo

Aktiv medlem
Audi löste mitt problem med att appen alltid visade dörrarna som olåsta. Jag fick lämna in bilen, och jag tror de gjorde en mjukvaruuppdatering. Vet tyvärr inte TPI nummer, så jag kan inte hänvisa till det. Kan eventuellt ha det på ett papper någonstans, men tror aldrig jag fick se det. Jag mailade en hel del med dem på 'Audi Digitala Tjänster' innan de slutligen bad mig lämna in bilen och så löste det sig.

Detta är tyvärr det enda felet på bilen de lyckats åtgärda, återstår några till...
Det låter bra att det finns en lösning på detta. Vad har du för andra fel?
 

Lelle Q3

Ny medlem
Min bil har några ggr. skickat meddelande att det inte går att starta värmaren som jag inte har försökt starta på några månader,har jag listan med mina favoritradiokanaler aktiv så kan nästa gång jag startar bilen så har den "vanliga" listan gått in. Fast kanalerna finns ju kvar i favoriter. Ibland när man startar bilen så kommer uppstartmenyn fram även fast jag har gått igenom den o har klickat i visa ej igen...men det är saker man lär sig leva med.
 

Danne78

Ny medlem
Det låter bra att det finns en lösning på detta. Vad har du för andra fel?
De största två problemen som återstår är väl egentligen kommunikationen mellan appen och bilen. (Det har förvisso många/alla, men det verkar vara mer än "det vanliga", även enligt Audi.)

Sen är det problem med att klocka, långtidsmätning, korttidsmätning och trippmätare (ej odometern) nollställer sig titt som tätt. Började efter ca 1500mil.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp