Motorproblem

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

BoFrMa

Medlem
Skulle köra iväg med min bil, A6 -07 2,0 TFSI; bilen startade och " hostade till" sedan gick den bara på 3 cylindrar.
Enligt felkodläsaren så var det dålig kontakt på 2:ans tändspole. Köpte en ny men samma problem. Bytte tändstift, ingen förbättring.
Alla stiften ger gnista men den vägrar gå på alla cylindrar.
Är det någon som har råkat ut för detta eller har tips om vad det kan vara.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Om du har gnista och den inte tänder så bör det vara bränsle som saknas...
Eventuellt en spridare som har gett upp? / Hälsningar Claes
 

bridgeman79

Ny medlem
Skulle köra iväg med min bil, A6 -07 2,0 TFSI; bilen startade och " hostade till" sedan gick den bara på 3 cylindrar.
Enligt felkodläsaren så var det dålig kontakt på 2:ans tändspole. Köpte en ny men samma problem. Bytte tändstift, ingen förbättring.
Alla stiften ger gnista men den vägrar gå på alla cylindrar.
Är det någon som har råkat ut för detta eller har tips om vad det kan vara.
Jag har liknande problem, bytt stift samt spolar men bilen hoppar under acceleration men har inga felkoder. Dock så kan jag se att jag har ett litet antal feltändningar (om jag loggar) på cyl 2. bilen går att köra känns mest under mellan 0 till 3000 rpm och när den är kall
 

bridgeman79

Ny medlem
Jag har liknande problem, bytt stift samt spolar men bilen hoppar under acceleration men har inga felkoder. Dock så kan jag se att jag har ett litet antal feltändningar (om jag loggar) på cyl 2. bilen går att köra känns mest under mellan 0 till 3000 rpm och när den är kall
Samma här, var kass spridare på cylinder 2. Pris ~9000.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp