Har en rs6 avgassystem efter kat som ligger och skräpar, funderar på att montera den på en vanlig a6 2.0tdi 190hk 2015.
Min fråga är nu kommer ljudet att bli råare eller är det inte värt mödan?
Mvh
Hej, vet inte svaret på din fråga, men om du vill ha sjysst motorljud, så har jag ett Audi-original soundbooster-kit till salu. Kan ge sex olika ljudbilder, låter sjukt bra.
Köpte det hösten 2019 till min dåvarande A7:a (årsmodell 2017). Nu har jag bytt upp mig till en ny 7:a (årets modell). Soundkitet passar tyvärr inte den nya bilen, så därför säljer jag hela paketet till ett bra pris.
Innehåller 2 st Audi original-ljuddämpare med inbyggda Eberspächer ljudgeneratorer, styrenhet & modul som tillåter anpassning av motorljudet. Helt integrerat i bilens MMI-system.
Audi A6 / A7 (4G)
Modellår 2014 och äldre
Modellår 2015 och nyare
Allroad - Modellår 2013 och nyare
EGENSKAPER
- Audi Bi-Turbo 313 hk original-ljuddämpare med inbyggd Eberspächer generator.
- Helt integrerat i bilens MMI-system, välj 'dynamic' under drive select och njut av personligt och kraftfullt motorljud.
- Spara 6st olika ljudprofiler som du enkelt kan bläddra mellan under körning eller i tomgång med hjälp av den befintliga farthållar-spaken.
- Anpassningsbart motorljud, välj bilens ljudkaraktär & volym.
Jag fick allt monterat och inställt i MMI:n hos Eftermontera i Karlstad (där jag köpte paketet). De är proffs på Audi. Backes billjud i Stockholm (Ekerö) kan också fixa montering och inställning.
Allt är i nyskick, finns kvitton.
Nypris: 15 999
Säljes för 9 000 (pris kan diskuteras vid smidig affär)