Montera rs6 avgassystem på en a6 2.0tdi 190hk???

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
A

AudiA6c7

Gäst
Har en rs6 avgassystem efter kat som ligger och skräpar, funderar på att montera den på en vanlig a6 2.0tdi 190hk 2015.

Min fråga är nu kommer ljudet att bli råare eller är det inte värt mödan?

Mvh
 

Milan

Ny medlem
Har en rs6 avgassystem efter kat som ligger och skräpar, funderar på att montera den på en vanlig a6 2.0tdi 190hk 2015.

Min fråga är nu kommer ljudet att bli råare eller är det inte värt mödan?

Mvh

Hej, vet inte svaret på din fråga, men om du vill ha sjysst motorljud, så har jag ett Audi-original soundbooster-kit till salu. Kan ge sex olika ljudbilder, låter sjukt bra.
Köpte det hösten 2019 till min dåvarande A7:a (årsmodell 2017). Nu har jag bytt upp mig till en ny 7:a (årets modell). Soundkitet passar tyvärr inte den nya bilen, så därför säljer jag hela paketet till ett bra pris.

Innehåller 2 st Audi original-ljuddämpare med inbyggda Eberspächer ljudgeneratorer, styrenhet & modul som tillåter anpassning av motorljudet. Helt integrerat i bilens MMI-system.

Audi A6 / A7 (4G)
Modellår 2014 och äldre
Modellår 2015 och nyare
Allroad - Modellår 2013 och nyare

EGENSKAPER
  • Audi Bi-Turbo 313 hk original-ljuddämpare med inbyggd Eberspächer generator.
  • Helt integrerat i bilens MMI-system, välj 'dynamic' under drive select och njut av personligt och kraftfullt motorljud.
  • Spara 6st olika ljudprofiler som du enkelt kan bläddra mellan under körning eller i tomgång med hjälp av den befintliga farthållar-spaken.
  • Anpassningsbart motorljud, välj bilens ljudkaraktär & volym.
Jag fick allt monterat och inställt i MMI:n hos Eftermontera i Karlstad (där jag köpte paketet). De är proffs på Audi. Backes billjud i Stockholm (Ekerö) kan också fixa montering och inställning.

Allt är i nyskick, finns kvitton.

Nypris: 15 999
Säljes för 9 000 (pris kan diskuteras vid smidig affär)
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Har en rs6 avgassystem efter kat som ligger och skräpar, funderar på att montera den på en vanlig a6 2.0tdi 190hk 2015.

Min fråga är nu kommer ljudet att bli råare eller är det inte värt mödan?

Mvh
Har ingen egen erfarenhet mer än det jag har läst och det verkar som att de flesta säger att det inte är lönt på en diesel. I synnerhet om det skulle sitta ett partikelfilter på den, det dämpar helt enkelt för mycket.
Nu kanske inte du har filter på din, men spontant så är svaret nej...
/Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp