Metallflisor Audi A6 C6

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Ankispanki

Ny medlem
Hade den maximala oturen för ett tag sedan att högtryckspumpen havererade på ådin, som självklart förde med sig en massa förbannade metallflisor i hela bränslesystemet.
Ny högtryckspump, 4 nya spridare, nytt bränslefilter, ny bränslesensor/regulator, ett nytt glödstift och en ny lågtryckspump fick jag investera i.
Även hela bränslesystemet spolades igenom samt rengöring av tanken, skitbra tänkte vi och när allt var bytt så startade bilen som den skulle.
Ut och provköra, jo tack, både felkoder om lågt bränsletryck och högt bränsletryck och pang så dog fanskapet igen.
Bogserade hem bilen och hittade till våran förvåning lite metallflisor i doserventilen i bränslepumpen, blåste bort skiten och bilen gick igång, stod på tomgång ett tag och sedan kollades ventilen igen, mer flisor.
Själva frågan jag nu har är, finns det någon form av väldigt finmaskigt filter man kan meka in någonstans som kan fånga upp dom små kvarvarande flisorna i systemet? Alltså helst så filtrerade som ett kaffefilter men såklart något som står emot själva trycket bränslet ger.
Har hittat info att det förr såldes något filter man kunde sätta efter högtryckspumpen på dessa modeller just pga att högtryckspumpen var känd att fallera, så man åtminstone slapp byta spridare. Men dessa verkar inte säljas längre.
Så nu letar jag alltså efter alternativ, och hoppas någon här har tips.
Med vänlig hälsning, Tröttpåbilar
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp