Lättaste och billigaste sätt för ett sportigare/högre ljud från bilen?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Lättaste och billigaste sätt för ett sportigare/högre ljud från bilen?

  • avgassystem

    Röster: 0 0.0%
  • ljuddämpare

    Röster: 2 100.0%

  • Totala väljare
    2

J

Joel

Gäst
Tjena!
Köpte nyligen en A4 Avant 2.0tdie 2011, efter som jag inte har så mycket kunskap och håller på att lära mig mer om bilar generellt sett, så vänder jag mig till er för råd och tips.
Jag skulle vilja ha ett sportigare/högre ljud från bilen (Dock inte för högt.) Vilket sätt skulle ni rekommendera för detta då det helst inte ska kosta så mycket men ändå inte låta som en EPA?
 

S-line

Ny medlem
Tjenare Joel!

Personligen föredrar jag bensinbilar ifall det är ljudet jag är ute efter. Avgassystem med sportigare ljud kan vara svårare att hitta till en dieselbil och de är även ofta rätt dyra, inte ovanligt att vissa kostar runt 50 papp... Hade jag varit i din situation som "nybörjare" (ifall jag uppfattat det rätt?) så hade jag börjat med att byta ut dämparn. Om jag ändå inte blivit nöjd med ljudet hade jag gått vidare till antingen ett sportavgassystem (ifall det finns och låter bra) annars hade jag byggt ett nytt avgassystem med sportdämpare.

Hoppas detta kan ha gjort dig något klokare, tänk igenom detta så det inte blir några förhastade beslut!

Lycka till! :)
 
J

Joel

Gäst
Tack! Detta har absolut gjort mig klokare. Får fundera över hur jag ska göra ??
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp