Har ett klurigt fel på kopplingen på min A6 2.0 TDI Ultra 2015 som rullat 17000mil utan problem. Den slirar på hög växel när den blivit ordentligt varmkörd. Det kom plötsligt efter en långkörning. Det händer aldrig när den är kall eller kortare körning. Har bytt huvudcylinder och olja, problemet försvann ett kort tag. Har svårt att tro att lamellerna är slitna så jag efterlyser ni som haft liknade problem på era Audis. Även A4
r.
Mekonomen tar 35000kr för ett byte då det endast finns OEM koppling som är svindyr. Känns surt att byta om felet är något annat. Kärvande slavcylinder kanske? Har läst om dom som haft liknade problem och bytt koppling och felet försvann inte.
Mekonomen tar 35000kr för ett byte då det endast finns OEM koppling som är svindyr. Känns surt att byta om felet är något annat. Kärvande slavcylinder kanske? Har läst om dom som haft liknade problem och bytt koppling och felet försvann inte.