Konstiga problem med min audi a6 avant

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Herrkanin

Ny medlem
Hej.

Jag har vänt mig till er om hjälp då jag börjar bli tokig att försöka lusta ut felen själv.

Men börjar med första problemet som startade iallafall, det är att när jag har kört 1-2 mil och sen stänger av bilen och försöker starta direkt efter stopp så är chansen väldigt stor att den inte startar.
När den väl startar så går den orent och stannar, samt att det verkar vara en försening på gasen och när allt börjat att lägga sig så måste man ha höga varv när man åker iväg annars dör den.

Det andra som har kommit nyligen är att den inte startar alls och oljelampan blinkar, står inte sensor/min under så tydligen oljetrycket samt "kolla oljan" och har bra mängd med olja i så vet inte varför den har börjat nu, körde ner till affären förut och kom ut och bilen startar inte och då va blinkade oljelampan men gick bort och testade ca 1 timme senare och då starta den.

Har felsökt men inga felkoder ploppar fram.

Förlåt för ett långt inlägg men hoppas att ni kan ha lite svar på mina problem så man vågar ta bilen utan att fastna någonstans.

Tacksam för svar

Mvh// Micke
 
O

Oregistrerade

Gäst
Vatten i genomgång till kupen

Jag har haft problem med min bil som var helt orealistiska. Bland annat felkoder utan sammanhang. Slutligen hittade jag att det kommit in vatten i ett antal kontaktdon. Dessa sitter i en låda under lagringen till vänster vindrutetorkare. När det regnar så rinner vattnet från torkaren ner på locket. Om tätningen är dålig läcker det in och ställer till det. Inne i lådan sitter en grövre kabel som verkar vara matningen till motorstyrdonet. Är det spänningsfall där så kan man nog få detta fenomen. Tog mig ett halvår att hitta.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp