Knackande ljud vänster fram som försvinner när man trycker på bromspedalen

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Eliasj

Ny medlem
Tjena!

Tänkte höra mig för här om någon kan ha en idé om ett missljud jag fått i bilen

bilen de gäller är en audi a6 2,0tdi 2017 som får som ett knackade ljud vänster fram vid körning i främst högre hastigheter 80-110km/h ljudet har kommit o gått oregelbundet från dag till dag o kan även komma o gå under dagen men när de väll låter är de precis som ett knackade ljud som knackar i takt med hjulets hastighet kör jag fortare så knackar de snabbare

när de väl knackar så räcker det med att jag endast nuddar bromspedalen i princip så försvinner ljudet helt o så fort jag släpper pedalen så börjar de låta igen

ska även tillägga att jag har någon skev bromsskiva så de blir kraftiga vibrationer när jag bromsar men har bokat in ett byte av belägg o skivor runt om kommande veckor men tänker ifall de kan bero på att jag har skeva skivor o de gör så ljudet uppkommer

Men min fundering är egentligen om ni tror att de kan vara lösningen o bara byta skivor o belägg eller om de kan vara något annat eller om någon har tidigare erfarenhet av detta

Tack på förhand
 

adamandersen

Ny medlem
Hej!
Jag har ett liknande problem på min bil. Får byta skivor efter skivor men de nya blir skeva igen. Och knackandet hittar jag inte. Har du löst problemet?
 

lsoderlund

Medlem
Kolla över bussningarna i länkarmen, de inre framförallt.
Vibrerar det i ratten, är det skivorna. Vibrerar ej ratten men bilen, bakre skivor, bussningar eller krökta nav. C7 / 4G har riktigt klena och känsliga nav, så även hjullager.
 

Swizz

Aktiv medlem
Kolla så att hjulbultarna är åtdragna, det du beskriver brukar vara en klassisk anmärkning på löst åtdragna hjul.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp