Klimatanläggningsreläplats Audi 100 V6 2,8 164 hkr från 1992?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Inge_

Medlem
Hejsan!

Är det någon som vet?

I samband med att bilen kokade för ett par år sedan, verkade det ha påverkat värmen i bilen - det blir helt enkelt inte riktigt varmt, bara lite fisvarmt trots att jag ställer klimatanläggningen på 26 grader...

Kylvätsketermostaten byttes bla efter denna incident.

På Skruvat.se köpte jag för ett tag sedan lite service-prylar (olja, oljefilter, kupé´-filter, luftfilter mm) och passade då också på att köpa ett klimatanläggningsrelä - för jag tänkte att ett byte av ett sådant kanske kunde göra att värmen åter skulle funka som den skall - vad tror Ni mer kunniga om detta?

Fråga två - om det nu skulle kunna vara detta relä som behöver bytas - var sitter det i så fall och vilken plats sitter det på, så att jag inte tar ut fel och ger mig ännu mer problem än den fisvarma värmen som just nu är mitt dilemma?

Skickar med en bild som kanske kan vara del i svaret.

// Inge2020-10-18 Klimatreläplatsfråga Audiforum.JPG
 

Fenrir

Medlem
Det låter mer som du har luft i systemet, kan ibland vara lite halvjobbigt att bli av med.

Starta motorn, sätt på full värme och öppna locket till expansionskärlet.
Låt motorn värmas upp och kläm sedan på alla grövre slangar upprepade gånger så trycks förhoppningsvis luftbubblan bort och ut till expansionskärlet, det brukar funka.

Se upp bara för fläktar och andra rörliga delar så du inte skadar dig
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp