Köpråd audi s6 c4 v8 4,2

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

magnus a

Ny medlem
Hej på er!
Funderar på att köpa en audi avant quattro 4,2 v8 -96 18 000 mil. Som blivande klassiker men även som extra vinterbil i familjen. Jag är medveten om dyr bränsleförbukning och förmodligen dyra reservdelar. Men hur är det med tillgången och var kan man beställa reservdelar lämpligast. Kommer sköta normalt underhåll själv, men mer komplicerat lämna till verkstad. Är det något annat man ska se upp med som kan leda till extra dyra reparationer?
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
s6 är ju i grunden en a6 så det mesta passar ju och är ju inte så dyrt.
Det som kostar är tex kamremsbyte om du inte kan göra det själv,,
vanliga servicar är lite dyrare än till en vanlig a6..
Är nog en ganska bra affär att köpa en sådan bil eftersom de är på väg upp i pris nu..
 

Killawife

Aktiv medlem
Jag sålde precis min S6 och det var faktiskt en otroligt trevlig bil. Reservdelarna kostar som vanliga Audi. Det kan vara lite knepigt att hitta modellspecifika saker som skärmar, grillgaller, lyktor och sånt. Ofta står det på reservdelssidorna att det ska passa men sen när man får hem det så är det för en vanlig A6. Lite irriterande. Det som var dyrast för mig var faktiskt försäkringen. Tre ggr så dyrt som A3:an. Men sen pratade jag med en kille som hade en nyare BMW och då var det ju inte så dyrt längre :)
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp