SkauneJohan
Medlem
jagar bil och har blivit sugen på gamla audi 100, utbudet är ju desvärre rätt lågt (var annorlunda förr) vet att dom tidigaste hade förgasare sen kom k jetronic och sist (1989?) KE jetronic
1,8 och 2,2+2,3 är välkända för att vara odödliga i min värld iallafall, är 1,8 mycket bränslesnålare än femman? hur är det med turbomodellerna är dom väldigt mycket törstigare? när kom KE jetronic? skiljer det mellan 1,8 2,3 och turbo med k och ke jetronic? alla tips mottages tacksamt
vanliga brister och fel? speciella ställen som rostar? vanliga typfel? drivknutar, hjullager, stötdämpare? är grejorna på turbo biffigare eller käkar don växellåda/hjullager/drivknutar/topplockspackningar? vill minnas att det fattas relä till heljus och halvljus så det bränner instrumentpanel om man kör med heljus länge(kan försväxla med annan bil)?
mvh/SkauneJohan
1,8 och 2,2+2,3 är välkända för att vara odödliga i min värld iallafall, är 1,8 mycket bränslesnålare än femman? hur är det med turbomodellerna är dom väldigt mycket törstigare? när kom KE jetronic? skiljer det mellan 1,8 2,3 och turbo med k och ke jetronic? alla tips mottages tacksamt
vanliga brister och fel? speciella ställen som rostar? vanliga typfel? drivknutar, hjullager, stötdämpare? är grejorna på turbo biffigare eller käkar don växellåda/hjullager/drivknutar/topplockspackningar? vill minnas att det fattas relä till heljus och halvljus så det bränner instrumentpanel om man kör med heljus länge(kan försväxla med annan bil)?
mvh/SkauneJohan