Ingen återkoppling från AUDI ang ”my AUDI” funktionen

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
En till fråga, I-landsproblem ja vet men ändå..
När jag spelar spotify i bilen så kommer ibland bilden upp på typ omslaget till låten eller liknande, (ni förstår) men för det mesta så syns det bara en not-symbol..?
En gång såg jag bilden på en låt, ny låt kommer, not-symbolen kommer fram, spolar tillbaka till låten där bilden fanns, då blir det not-symbol... När FAN är det bilder o inte..???

Carplay, va e det? Ja har en Android som ja kopplar upp med blåtand, carplay ska vara med sladd har jag förstått, va händer då?
 

holck

Medlem
En till fråga, I-landsproblem ja vet men ändå..
När jag spelar spotify i bilen så kommer ibland bilden upp på typ omslaget till låten eller liknande, (ni förstår) men för det mesta så syns det bara en not-symbol..?
En gång såg jag bilden på en låt, ny låt kommer, not-symbolen kommer fram, spolar tillbaka till låten där bilden fanns, då blir det not-symbol... När FAN är det bilder o inte..???

Carplay, va e det? Ja har en Android som ja kopplar upp med blåtand, carplay ska vara med sladd har jag förstått, va händer då?
Hej,
Carplay är endast för Apple.
På Android heter det "Android Auto".

Då Google har nån issue med språket osv kommer och går möjligheten att ladda ned Android Auto.
Du kan kolla på Play Store, sök efter Android Auto.
Hittar du inte den kan du sideloada in den:


Ladda ned den och installera på din telefon.

Så fort det är gjort drar du in telefonen med kabel i bilen (kan fungera wireless beroende på din bils conf).
Du får upp att besvara några frågor på telefonen och sen får du upp Google Maps, Waze, Spotify osv
på skärmen direkt i bilen.

Helt klart värt att göra. Det ska stå i hemmenyn på bilen Android auto på en av ikonerna.

Om du inte orkar med sådant så kan du kolla på dina bluetoothinställningar så att telefonen är inställd på att synca över allt och inte bara "voice, music" för den aktuella bluetoothparningen.

Nedan visar jag en bild på mitt headset. Det kan finnas fler knappar att enabla för att skicka över data för bilderna i Spotify.

1599647256247.png
 
Ja ladda ner den enligt din länk, dock hittar jag den inte som app..? Är det bara att den finns nu?

Ska testa det när ja kommer hem att dra in sladden.

På hemsidan av bilen ska det komma upp en ikon som heter Android auto? Kommer den när ja kopplar in mobilen? Den finns inte där idag va ja vet
 

holck

Medlem
Dels måste du installera appen. Sen heter den auto bara.

Koppla in i bilen så bör de mesta gå med automatik.
 
Får det inte att fungera..

Laddade ner appen, sen hittar ja den inte som app utan som en "inställning" i Blåtand inställningar, där framgår det att Android Auto finns.

Kopplar sedan in mobilen med USB men inget händer i bilens system, telefonen frågar bara vad USB ska användas till.

Kan det va så att min E-tron saknar Android Auto..?
 

holck

Medlem
Får det inte att fungera..

Laddade ner appen, sen hittar ja den inte som app utan som en "inställning" i Blåtand inställningar, där framgår det att Android Auto finns.

Kopplar sedan in mobilen med USB men inget händer i bilens system, telefonen frågar bara vad USB ska användas till.

Kan det va så att min E-tron saknar Android Auto..?
Jag fick då allt välja till denna funktion.

1599723325083.png

Kan du starta Auto på din mobil annars?
Går inte det är det inte installerat korrekt. Ladda ned den, välj att öppna filen, tillåt att installera "unknown sources"...

// A
 
Aha... Nej, ja missade det... Finns med andra ord inte i bilen..

Det va fan jävligt snålt, dålig info om det måste ja säga... Läste mig till att det var standard :mad::mad::mad:
 

holck

Medlem
Jag byter bil ganska ofta och alla Audis jag köpt hittils sen det kom har haft det som option och inte standard.

Dock kan du få det eftermonterat. Sett att de marknadsför den dosan i en monter i Audi Kista.

//A
 
Det är min miss, på samma sett när jag antog att "keyless system" även låste upp dörrarna.. Nej det är ju "Comfort key" :whistle::unsure:

Som sagt, bästa bilen jag kört, dock saknas det lite väl mycket som standard för priset.. ;)
 

holck

Medlem
Det är min miss, på samma sett när jag antog att "keyless system" även låste upp dörrarna.. Nej det är ju "Comfort key" :whistle::unsure:

Som sagt, bästa bilen jag kört, dock saknas det lite väl mycket som standard för priset.. ;)
Verkligen. Jag hade gillat om de hade haft mer paket. Typ 3 paket så väljer man hur mycket som ska sitta i den istället för att vara med och välja hur mycket skruvar man ska ha ;)
 

Jive

Ny medlem
Aha... Nej, ja missade det... Finns med andra ord inte i bilen..

Det va fan jävligt snålt, dålig info om det måste ja säga... Läste mig till att det var standard :mad::mad::mad:
Denna funktionen finns i bilen, köpte du inte det fr¨åm början kan du få den "ONdemand" i efterhand"
https://www.audi.se/se/web/sv/models/functions-on-demand.html
Säkert dyrare än från början, men det kanske inte spelar någon roll.
Du kan testa den 1 månad för 10 spänn!
 

Swizz

Aktiv medlem
Jag är ledsen att du behövt uppleva denna avsaknad av professionalism. Tyvärr ett vanligt fenomen inom bilbranschen och de flesta branscher överlag. Servicekvaliteten har sjunkit då man i princip lägger endast fokus på att ackumulera kapital. Många utav de affärer som bilfirmor gör är stora centrala förhandlingar eller företagskunder som ska ha tjänstebil. Du som privatperson är då inte intressant. Kunder som ställer frågor och förväntar sig något är jobbiga enligt företagen.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp