Ingen återkoppling från AUDI ang ”my AUDI” funktionen

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
Tiden går och man undrar hur AUDI tänker när de inte återkopplat i ärenden . Efter att bilen är betald så är man ute viktig längre. Tycker de ska värna om sina kunder det finns andra bilmärken som gärna får över Audi ägare som tröttnat .
 

holck

Medlem
Vill du se rekord i att byta ämne pratar du med Audi kring det hela. De är snabba på att prata om annat :)

Helt värdelöst. Alla mina VAG-vänner har samma problem.
VW, Skoda och Audi
 

holck

Medlem
Ja. Jag har fått en uppdatering både till bil (flera faktiskt) samt mobilen. Även om det är långsamt så funkar det nu. :D
 

betterlead

Medlem
Ja, det funkar lite bättre nu. Felet var tydligen att bilen "släckte ned" totalt och gick från stand by till noll strömförsörjning. Typ något sådant.

Dock, kan jag fortfarande inte skicka några rutter (Navi) från varken dator/webbgränssnittet eller från MyAudi-appen.

Skickar jag från webben så landar det i mobilappen, men aldrig i bilens MMI.

Är det någon som fått det där att fungera?
 
Det har jag inte heller lyckats med, att skicka en navigering från appen till bilen..

Sen en annan sjuk grej, varför i h*****e söker den INTE upp Ionity laddarna när man väljer rutt med bilens gps?

I Norrköping finns det 5 st på en Cirkle K, men HEY, åk till denna 22 kw stationen o ladda istället :unsure:
 

holck

Medlem
Hej,
Sorry om jag var otydlig.

Från telefonen, Android med Google Maps.

Leta upp destinationen dit du ska och tryck på den. Dela/Share

share1.jpg

Välj att dela denna till MyAudi.

share2.jpg

Välj vad som önskas, jag har valt övre (Send)

share3.jpg


Vips så ser man den i bilen. Ibland dyker den upp som ett tooltip och ibland i notifikationsfältet som man får dra ned och trycka.

Eftersom jag kör Android Auto i bilen så brukar jag använda en app som heter "Batch Geocode" så kan jag lägga in hela min rutt inkl. laddstationer (hittar dem med plugshare). När jag nått en destination trycker jag bara på nästa i den appen så ploppar den automatiskt upp i Waze/Google Maps.

Väldigt smidigt. Tar kanske 5-10 min att sätta upp om det är en längre resa om du letar gratissationer :D
Annars är det ett par minuter.

// A
 

betterlead

Medlem
No worries. Tack!
Där ser man. Skickade till bilen nu,,, som står hos DITEC.
Ska strax hämta den - får se om överföringen lyckats.
 

betterlead

Medlem
Näe,,, kommer aldrig till bilens MMI. :(

Intressant, om det fungerar med din bil, kanske har vi olika mjukvara i MMI:n.
(Fick ny uppdatering för ca 1 månad sedan.)
 

holck

Medlem
Näe,,, kommer aldrig till bilens MMI. :(

Intressant, om det fungerar med din bil, kanske har vi olika mjukvara i MMI:n.
(Fick ny uppdatering för ca 1 månad sedan.)
Jag uppdaterade bilen för nån vecka sedan (tog typ 3h). 60GB stor uppdatering eller nåt sånt.
Men detta funkade ju även innan.

Sen har jag även fått modemet i den uppdaterat. Fick logga in igen på Myaudi i mobil, laptop (godkänna skit) samt i bilen. Efter det fungerar det som det ska.

// A
 

holck

Medlem
Min närmaste, DC 50kW. Hos Lidl :)

Ladda ned plugshare till mobil och välj bort "require fee" så ser du gratisladdare. Finns även plugshare.com
 
Kör samma laddare, dock hade jag dumt nog låst mig på nuvarande el-avtal på 2 år, fick inte köra Tibber nu, byter till dem nästa år.

Har laddat hemma 3 ggr på 1 månad, laddar gratis på jobbet, nu hittade man denna app... 7800 kr år skogen känns det lite som o_O

Men visst, bra att kunna ladda hemma om man ska åka tidigt dagen efter..
 

holck

Medlem
Kör samma laddare, dock hade jag dumt nog låst mig på nuvarande el-avtal på 2 år, fick inte köra Tibber nu, byter till dem nästa år.

Har laddat hemma 3 ggr på 1 månad, laddar gratis på jobbet, nu hittade man denna app... 7800 kr år skogen känns det lite som o_O

Men visst, bra att kunna ladda hemma om man ska åka tidigt dagen efter..
Jag laddar inte på jobbet. Finns 1 fas men var oftast fullbelagt.

Lidl ligger 2km hemifrån. Åker dit och köper vår mat och passar på att ladda. (vill inte bara sno el - det räcker med att taxi gör det)

Har jag mer än 70% batteri stoppar jag i AC (3x16) och har jag under så åker 50kW DC CCS in.
Detta för att någon som har mer laddbehov ska kunna ladda då det är delat mellan två.

Sen kopplar jag in hemma i princip varje dag. Jag laddar hemma igenomsnitt 150kWh / mån.

Dock kan det bli annorlunda när jag åker varje dag till jobbet (jobbar hemifrån pga. någon slags global smittspridning efter någon åt en fladdermusmacka).

Hade lätt klarat mig utan hemladdning men tycker det är rätt skönt. När vänner kommer på besök kan de dra in sin vagn också.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp