Hur gå tillväga på bästa sätt för att sälja min splitter nya Audi Q8 55 e-tron quattro Proline

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

DOA

Ny medlem
Har en helt ny Q8 e-tron som företagsbil, men sedan vi beställde bilen har våra arbetsförhållandena ändrats och vi planerar därför att sälja bilen.
Hur går man enklast tillväga för detta, ska man annonsera på Blocket eller försöka sälja den till någon bilfirma ? Hur skulle ni göra, alla tips tas tacksamt emot....
Tack,
 

Nimo

Aktiv medlem
Har en helt ny Q8 e-tron som företagsbil, men sedan vi beställde bilen har våra arbetsförhållandena ändrats och vi planerar därför att sälja bilen.
Hur går man enklast tillväga för detta, ska man annonsera på Blocket eller försöka sälja den till någon bilfirma ? Hur skulle ni göra, alla tips tas tacksamt emot....
Tack,
Jag sålde en dyr Audi på Blocket i somras. Det fick mig att på allvar tvivla på mänskligheten. Jag har svårt att kortfattat återge all galenskap jag mötte och även utsattes för av den som till slut köpte bilen.

Mitt råd är således att ta en förmiddag och kontakta ett antal av de firmor som köper in bilar. Om ingen betalar vad du tycker är vettigt så kanske en vända på Blocket får bli sista utvägen. Var väl förberedd på vad som komma skall bara.
 

JohJes

Medlem
Håller med Nimo. Jag har sålt två av mina bilar till bilfirmor till förvånansvärt bra priser faktiskt.
Dessutom mer eller mindre strulfritt vilket det inte är på Blocket.
Jag annonserade båda bilarna på Blocket men det var enbart bilfirmor som hörde av sig. Så blir det nog med din Audi också. Den är för dyr för en privatperson utom för rika sådana men då vänder de sig till en bilfirma istället för att köpa privat.
 

MTN

Ny medlem
Jag letar efter Audi Q8 e tron som ska användas som tjänstebil. Har du någon spec och prisnivå på bilen?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp