Hur får man motorvärmare i SQ7 2018

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

TonyJPK

Ny medlem
Jag har investerat i en SQ7 - 2018 men den har ingen motorvärmare och det behövs uppe i Norrland.

Vad finns det för möjligheter till att installera motorvärmare till denna bil? Vad är kostnaden? Finns det möjlighet att använda ev. tillsatsvärme som motorvärmare

Tony
 

Graxor

Ny medlem
Har du kupefläkt eller något idag? annars köp ett kalix system kan du få till Batteriladdare osv med. Finns monteringsanvisningar
 

TonyJPK

Ny medlem
Jo det får nog bli en elvärmare, är en slangvärmare att föredra före blockvärmare?
Får nog komplettera senare med en dieselvärmare om det finns möjlighet
 

Graxor

Ny medlem
Beror på kolla på calix eller defa om blockvärmare finns tillgängligt till din bil vissa finns det tydligen inte till. Vet inte direkt antar att slangvärmare är lättast att montera av dom två får du kupevärme på engång.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Är inte dieselvärmare (parkeringsvärmare) standard på sq7 ??
om det är så kan du koda så den även värmer motorn + kupen.
 

TonyJPK

Ny medlem
Om det är så, vilket man kan hoppas, så måste jag kolla imorgon när jag hämtar bilen om funktionen finns. Annars får det bli termostatvärmare
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Om du har reg nr på bilen så gå in på biluppgifter, slå in reg nr. kopiera vin nr som kommer upp, stäng ner åså öppnar du my audi appen och lägger till bil och klistrar in vin numret så får du fram all utrustning du har på bilen.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp