Hur ansluta navigator i nyköpt A3 -14?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Pistvakt

Medlem
Köpte häromdagen en A3 -14 via KVD med bl a navigator som meddelar att den ej är ansluten.
Hittar en instruktion på audi.se säger mycket bl a att jag behöver ha "den 10-siffriga fordonskoden i MMI (du måste först skrapa fram denna på fordonstaggen som följer med bilnycklarna vid leverans för att se koden).". Någon sådan följde inte med.
Kan jag få igång navigatorn utan koden eller kan man få tag i koden någonstans?

Jag är väl knappast den förste som frågar om detta men hittar vid sökning inte någon tidigare tråd i detta forum, där jag iofs är ny sedan en kvart.

Tack på förhand!
 

Pistvakt

Medlem
Det var ett väldigt stilla forum detta. Inte ett svar. Finns det något aktivt Audiforum nuförtiden? Nordicaudi tycks ha stängt ner...
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Jag har ingen egen erfarenhet av just navigation, men detta företag https://www.eftermontering.se brukar kunna hjälpa till med det mesta i den vägen.
NA är som du skriver nedlagt sedan ett par år, typ, och några är vi väl som har hittat hit i stället, men jag hoppas att det fyller på med fler efter hand...
/Hälsningar Claes
 

Swizz

Aktiv medlem
Ja du får åka in till audi och köpa en licensnyckel, sedan får du pynta verkstaden för att utföra en ffs (funktions frigivningssystem) så att du får tillgång till navigationen.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp