Hjullager Audi c7 quattro (position)

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
Hej alla!
jag funderar över en liten fråga som jag hoppas att någon här kan svara på. Det gäller hjullager till en Audi a6 gen c7 med quattro som ni troligtvis redan såg i rubriken... Frågan uppstod när jag skulle beställa ett nytt via internet och såg att på vissa varor så stod det //position = framaxel,bakaxel// och på vissa stod det endast //position = bakaxel// och problemet är att det lager som jag vill beställa är ett SKF och det passar enligt sidan endast till bakaxel. Men eftersom att de andra lagerna är funktionella med både fram och bak så tycks det kanske inte vara någon större skillnad på dem? och då borde även SKF lagret passa fram, eller vad tror ni?
MVH M123
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Kolla på: audi.7zap.com
Brukar vara ett bra ställe att hitta rätt grejor på.
Du bör ju kunna läsa ut om det är samma lager både fram och bak. / Hälsningar Claes
 
S

Signum76

Gäst
Hej alla!
jag funderar över en liten fråga som jag hoppas att någon här kan svara på. Det gäller hjullager till en Audi a6 gen c7 med quattro som ni troligtvis redan såg i rubriken... Frågan uppstod när jag skulle beställa ett nytt via internet och såg att på vissa varor så stod det //position = framaxel,bakaxel// och på vissa stod det endast //position = bakaxel// och problemet är att det lager som jag vill beställa är ett SKF och det passar enligt sidan endast till bakaxel. Men eftersom att de andra lagerna är funktionella med både fram och bak så tycks det kanske inte vara någon större skillnad på dem? och då borde även SKF lagret passa fram, eller vad tror ni?
MVH M123
Tjena. Fråga- hur mycket har bilen gått innan du fick byta hjullager? Jag har missljud vänster fram som jag tror är hjullager men det känns tidigt med tanke på att bilen har gått bara 7400 mil... Hur har det gått med byte? Har du gjort det själv? Vet du vad Audi vill ha för reparationen? Med vänlig hälsning,
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp