Hjälp med felkoder s6 -00

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

AnnaH

Ny medlem
Har en audi s6 -00 4,2 som har startat och gått okej.

Jag försöker reparera den åt min sambo som omkommit och tänker att ni kanske kan hjälpa mig.

Helt plötsligt startar den ej. Vi misstänkte bränslepumpen men det var det ej.

när läser av felkoderna så är det

P0010
P0020
P0688

Har såklart googlat men det gör mig inte mycket klokare. Finns det någon som har en aning om vad som behöver göras?
 

classexa

Aktiv medlem
De 2 första koderna kan ha med VVT solenoiderna eller kalbaget till de att göra på bank 1 och 2. De sticker upp ur ventilkåpan

Sista koden, kolla så att säkring 29 är hel. Den sitter i säkringshållaren bakom sidopanelen på förarsidan. Om den är sönder så startar bilen inte
 
Senast ändrad:
A

AnnaHe

Gäst
De 2 första koderna kan ha med VVT solenoiderna eller kalbaget till de att göra på bank 1 och 2. De sticker upp ur ventilkåpan

Sista koden, kolla så att säkring 29 är hel. Den sitter i säkringshållaren bakom sidopanelen på förarsidan. Om den är sönder så startar bilen inte
Säkring 29 är hel, det är kollat flera gånger.
där av vet vi inte varför p0688 är igång.

är det inte konstigt att jag har både p0010 och p0020. På felkodsläsaren står det ” a camshaft position acuator curcuit/ open bank 1/2”
Tänker att det är konstigt att ha båda samtidigt? Dock har inte bilen gått sedan 2013
 

Killawife

Aktiv medlem
De första koderna gör inte att bilen inte startar, de säger i princip bara att VVT systemet inte fungerar som det ska. Detta kan påverka avgasreningen och motorns gång men inte att den inte startar.
P0688 är troligen vad ni bör jaga. Kolla så att allt får ström som det ska, att bränsle kommer fram och att ni får gnista. Jag har haft två olika anledningar till att min S6 inte startat, impulsgivare vevaxel och tändningslås. Men jag har inte haft denna felkoden.
 

AnnaH

Ny medlem
De första koderna gör inte att bilen inte startar, de säger i princip bara att VVT systemet inte fungerar som det ska. Detta kan påverka avgasreningen och motorns gång men inte att den inte startar.
P0688 är troligen vad ni bör jaga. Kolla så att allt får ström som det ska, att bränsle kommer fram och att ni får gnista. Jag har haft två olika anledningar till att min S6 inte startat, impulsgivare vevaxel och tändningslås. Men jag har inte haft denna felkoden.
Men kalas! Då ska jag försöka få hjälp att jaga efter felet där! Super tack!
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp