Hejsan min vajer till huven hoppat ur så hur får jag upp huven har provat att ta bort grillen men kommer inte åt öppnaren och så trångt är det nån som har råkat ut för samma och hur gjorde ni det är en audi a4 1.8t b5 -00
Du bör komma åt öppnaren underifrån på dessa om du tagit bort grillen. Kylaren sitter givetvis ivägen men det ska gå att pilla på låset. På b6/b7 är det MYCKET värre.
Jag har bara gjort detta en gång och det var rätt länge sen men jag vill minnas att jag slet loss grillen och sen kunde jag komma åt att peta på låsmekanismen underifrån med en skruvmejsel.
Denna videon visar hur det ser ut och vart du ska peta även om hans fel inte är samma som ditt:
Jo jag har sett video men mitt problem är ju att huvajer har hoppat ur ja eller gått av så huven är ju helt stängd så det är det som är dilemma mvh Henrik
Sitter själv och försöker hitta kort tagit med öppen huv över låskista så jag kan se oå bild var det sitter betydligt lättare att ha nått att utgå ifrån nä jag ska lika vart det sitter exakt så om nån har ett kort posta gärna det