Höja en A4 2007 Sportline?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Rader

Ny medlem
Hej,
Jag köpte en -07 A4 2.0 TDI Avant Sportline och vill ha upp den något då jag bor i Norrbotten...
Jag hittar distanser på t.ex Spaccer och Scstyling.


Men blir komforten bättre med fjädrar/dämpare från en vanlig A4 sätter jag hellre det om fram/bakvagn är likadan i övrigt?

Jag räknar med 4hjuls inställning då allt är klart.

Ca 3cm högre däck har jag satt på.

Tack för titten.
 

Killawife

Aktiv medlem
Sportline har som regel 25mm sänkning. Det är både fjädrar och dämpare som är annorlunda. Original dämpare är inte av nån vidare kvalitet så vill du bara ha typ 25mm högre fjädring och bekvämt så bör du satsa på originalfjädrar och typ Bilstein eller andra kvalitetsdämpare. Du kan även köpa coilovers så kan du höja som du vill. Jag har aldrig testat ett sånt höjningskit men jag kan tänka mig att fjädringen blir precis likadan som du har idag med det då den bara verkar bestå av distanser som inte påverkar dämpningen, bara flyttar infästningen.
 

Rader

Ny medlem
Tack.
Vad bra att det inte skiljer på bärarmar och sånt.
Bakfälgarna lutar inåt och har slitits mycket på insidan har jag sett men fjädrarna verkar inte kapade.
På skruvat.se går det på ca 4800;- för allt, men jag fick bilen billigt :)
 

Killawife

Aktiv medlem
Man kan fixa lutningen på bakfälgarna med ett länkarmskit. Det är jättevanligt att de lutar när de är sänkta men inte om det är original så det är ju lite konstigt.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp