GASEN FUNKAR INTE! Hjälp!

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Demski99

Ny medlem
Hejsan!
jag har fått lite problem med min Audi S3 -01, det som är problemet är att gasen inte funkar alls, han ligger på 1100-1200 rpm på tomgång. Lägger man i 1an och hittar dragläget så kan man åka men då kommer man upp i 7-8km/h, bytt batteri pga dåligt batteri, försökt bilen och får fram att gaspedalen och generatorn är dåliga. Bytte gaspedalen men funkar fortfarande inte och jag tror inte gasen har något med generatorn och göra!

VAD KAN FELET VARA?
 

Robban_F

Aktiv medlem
Vad har gaspedalen med generator och batteri att göra?
Vilka felkoder får du? (Har du ingen felkodsläsare så köp en på Biltema eller motsvarande, Betydligt billigare än en generator eller ett nytt batteri).
 

Abbelito

Ny medlem
Hejsan!
jag har fått lite problem med min Audi S3 -01, det som är problemet är att gasen inte funkar alls, han ligger på 1100-1200 rpm på tomgång. Lägger man i 1an och hittar dragläget så kan man åka men då kommer man upp i 7-8km/h, bytt batteri pga dåligt batteri, försökt bilen och får fram att gaspedalen och generatorn är dåliga. Bytte gaspedalen men funkar fortfarande inte och jag tror inte gasen har något med generatorn och göra!

VAD KAN FELET VARA?
Hej jag har exakt samma problem på min audi a6 c7, har du löst problemet?
 

Killawife

Aktiv medlem
Dessa bilar har ingen vajer utan det är s.k fly-by-wire. det sitter en givare vid pedalen och en korresponderande enhet på gasspjället. Om en av dessa är defekt så funkar inte gasen. Få man inte en direkt hänvisning via sin felsökningsdator vilken det är så får man testa genom att byta den ena. En sak som man kan testa innan som faktiskt har funkat för mig ett par gånger är att bara radera felkoder. Av nån anledning har jag två gånger råkat ut för att bilen fått spel vid start med kablar och EXAKT detta felet har uppstått. Efter radering av inga existerande felkoder så har bilen sen fungerat normalt. Bilarna det rört sig om har varit en A3-01 och en seat ibiza -03.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp