Går detta på garanti?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

eXo

Ny medlem
Hej!

Jag har en Audi A5 cab som har nybilsgarantin kvar, 1,5år.

När jag ringer Audi för att kontrollera om Knarrande paneler går på garantin så kan de inte svara på det och måste felsöka bilen först för att sedan bestämma om det går på garantin gör det inte det så får jag punga ut 2000:- för felsökning + arbete & material.... Jag kan ju givetvis slita bort panelen och limma dit den själv men jag tycker detta borde gå på garantin det är ju trots allt en audi de ska inte knarra kan jag tycka när bilen är 1.5år?

Ett video klipp på panelen som knarrar, jag har visat detta för Audi verkstaden via mail samt pratat i telefon med dem men de kan fortfarande inte säga om det går på garanti... Kan tycka att en bil för 760 000:- ska vara problemfri under garantin iallafall....

Video:

Sen har jag ett annat lite "knarrande" problem när jag tar en kurva åt höger i högre fart så tyngdpunkten förflyttas i förarstolen så knarrar även den men inte när man svänger vänster... Det kunde de inte heller svara på om det går på garantin svårare att filma detta när man kör.

Vad skulle ni gjort jag tvekar på att lämna in bilen och eventuellt få betala för kalaset för lite knarr...

Panelen knarrar bara när man är där och nuddar den och ja förarstolen när man tar en kurva i högre fart som sagt...

Tack på förhand.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Åk dit och visa upp bilen, inte kan de ju ta 2000kr i felsökning för att följa med ut och kolla och bedöma själva ??
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp