Funderingar kring RS6

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
R

RS6 köpare

Gäst
Jag går och funderar på att beställa en RS6.
Dock finns det ett antal frågetecken jag skulle behöva rätta ut!

När börjar 2015 produceras, som tidigare Volvo frälst så vet jag ju att de börjar produktionen vecka 20.
Har fått ett besked att jag kan ha en bil i April om jag beställer nu, men om jag då väntar till Maj så tar jag hellre en 2015...

Är det någon som har koll på om Plus-versionen om den kan komma in modellår 2015 eller direkt i samband med det?
De senaste nyheterna som finns är ett uttalande från en chef på Audi från Jan i år.

http://www.teknikensvarld.se/2013/01/29/37749/audi-rs6-avant-plus-far-minst-600-hastkrafter/

Ska man satsa på bättre bromsar, ser ju siffror på att de oftast är sämre vid de första inbromsningarna (när de inte är varma) än vanliga men efter lite hårdkörning så blir de bättre medans vanliga inte fungerar så bra... En sak att ta kostnaden vid ny köp på 100kkr, men lägga samma pengar på en service skulle svida mer. Är det någon som har koll på hur länge de håller vid normalkörning i stad och landsväg om man kör lite aggressivare än Svensson?

Sen är det färgfrågan, Välja en "grå å trist" men ändå få en snygg bil eller köra med den mörkblå standardfärgen eller en ljusblå och betala lite extra eller hitta någon helt annan färg. Det är ju ca 20000:- extra men då har man en valfrihet att välja vad man vill vilket gör det ännu lite svårare.

Nästa grej är fälgarna, gillar inte riktigt de 21" fälgarna som är standard tillval, skulle hellre haft de som sitter på RS4 och RS5, det går ju beställa dessa istället. Men de känns trots allt inte Wow på denna bilen. Är det någon som har några favoriter?

Sportavgassystemet, ska man kryssa i det eller inte? antar att man kan justera om det ska låta mycket eller lite på samma sätt som det som sitter standard. Hur låter sportsystemet när man vill att det inte ska låta mycket. Är det jobbigt efter 2 timmar resa i bilen eller låter det bara vid kraftigare gaspådrag?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp