Full värme på förarsidan och reglerad på passagerarsidan A4 Avant

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Ahren

Ny medlem
Full värme på förarsidan och reglerad på passagerarsidan A4 Avant
Har ett problem med min A4 Avant 2,0 T TFSI av 2005 års modell.
På förarsidan strömmar det hela tiden full värme emedan det på passagerarsidan går att ställa in temperaturen normalt.
Om jag låter bilen eller motorn kallna så fungerar värmen i kupén igen, tills det är dags för nästa.
Kan det vara elektroniskt eller är det någon ställmotor som har hängt sig.
Är det någon som har haft samma problem och hur löste ni det i så fall-
Ditt meddelande
 
O

Oregistrerade

Gäst
samma problem

Har länge haft samma problem men fullt i båda sidospjällen och ok i mitten.
Haft på verkstad flera gånger och de kan inte svara vad som är fel.

Jag får bort det tillfälligt om jag vrider på full värme sedan, full fläkt och stega genom alla "lägen" sedan max kyla lika så brukar det funka ett tag igen.
 

Cruiser

Medlem
Låter som att det är värmeventilen. Om det är samma som på A6 så har jag en bra PDF på hur man renoverar den, jag har gjort det på 2 av mina A6:eek:r.
 

Bilagor

Senast redigerad av en moderator:
O

Oregistrerade

Gäst
Hej har samma problem på min Audi A4 B7 2005

Hej har samma problem på min Audi A4 B7 2005.
har samma problem och har åkt till audi verkstad och dem säger att jag skall gå från kall till varm på inställningarna upp och ner hela tiden för ett spjäll har förmodligen fastnat med det funkar inte....
Har även kollat runt lite på internett men jag hittar inget hur man kan fixa det och vill helst slippa lämna in den då det kan bli dyrt att laga och har lite ont om pengar och är rätt händig själv om jag vet hur man skall göra.
Vet att det är en gammal tråd men finns det någon som kan hjälpa mig?
//Mvh Simon :)
 

Sibbe97

Ny medlem
Guest
Angry Hej har samma problem på min Audi A4 B7 2005
Hej har samma problem på min Audi A4 B7 2005.
har samma problem och har åkt till audi verkstad och dem säger att jag skall gå från kall till varm på inställningarna upp och ner hela tiden för ett spjäll har förmodligen fastnat med det funkar inte....
Har även kollat runt lite på internett men jag hittar inget hur man kan fixa det och vill helst slippa lämna in den då det kan bli dyrt att laga och har lite ont om pengar och är rätt händig själv om jag vet hur man skall göra.
Vet att det är en gammal tråd men finns det någon som kan hjälpa mig?
//Mvh Simon
 

Cruiser

Medlem
Nu har jag skickat filen, hör av dig om den inte kommit fram. ((Strulade lite när jag skulle skicka)

Med vänlig hälsning, Peter Lundström/
 

DKWv8

Ny medlem
Hej, liknande problem med min A6 4,2 2006. Går inte att få kalluft på passagerarsidan samt vid framrutan. Jag skulle gärna vilja be om PDF filen hur man fixar felet. Tack på förhand! Med vänlig hälsning, Jan. Email: [email protected]
 
G

gäst

Gäst
Idag blev det samma fel på min a6 allroad -07 så även jag skulle bli väldigt glad om nån kunde mejla pdf filen till mig?
Min adress är [email protected]
Mvh Andreas
 
O

Oregistrerade

Gäst
Låter som att det är värmeventilen. Om det är samma som på A6 så har jag en bra PDF på hur man renoverar den, jag har gjort det på 2 av mina A6:eek:r.
Men det går inte ladda upp den här för den är för stor tydligen.
Skicka mig din mailadress så skickar jag den till dig...
Hej!
Får jag också besvära om filen?
Har nog sett den tidigare men nu hittar jag den inte...
[email protected]

Tack / Janne
 
O

Oregistrerade

Gäst
Hade gärna också tagit en kopia på den pdf filen.

Någon som fått det funka igen efter renoveringen? Skicka gärna en kopia till [email protected]

Mvh/ Christian Johansson
 
O

Oregistrerade

Gäst
Då var min "tur" att få samma bekymmer...

Låter som att det är värmeventilen. Om det är samma som på A6 så har jag en bra PDF på hur man renoverar den, jag har gjort det på 2 av mina A6:eek:r.
Men det går inte ladda upp den här för den är för stor tydligen.
Skicka mig din mailadress så skickar jag den till dig...
Jaha då har det kommit till att min Audi A4 (B7) gör samma sak som alla andras i denna tråden...
Undrar om jag också skulle kunna få be om pdf-filen hur man rättar till detta på egen hand :)
Melja den till [email protected]
Tack på förhand!
Mvh Emil
 
O

Oregistrerade

Gäst
Låter som att det är värmeventilen. Om det är samma som på A6 så har jag en bra PDF på hur man renoverar den, jag har gjort det på 2 av mina A6:eek:r.
Men det går inte ladda upp den här för den är för stor tydligen.
Skicka mig din mailadress så skickar jag den till dig...
Samma här, skulle du kunna skicka till [email protected]? Vore mycket uppskattat!

Mvh
Tomas
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp