Fjärrlås, passagerardörr och baklucka som konstrar

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Ljoda

Ny medlem
Hej,

I slutet av januari 2020 köpte jag en Audi TT tfsi 1.8 årsmodell 2010 som hade gått ca 17.000 mil från en bilfirma i Uppsala. Bilen var i synbart excellent skick. Men det visade sig att den enda nyckel jag fick med endast kunde starta bilen - fjärrfunktionen var satt ur spel och nyckeln kunde inte heller låsa bildörren mekaniskt. Jag anmärkte på detta hos bilfirman som beställde ett nytt lås, monterade det och återlämnade bilen till mig. Jag kunde då konstatera följande:
* Förardörren gick nu att låsa mekaniskt.
* Fjärrfunktionen fungerade fortfarande inte.
* När jag låser upp förardörren, öppnas passagerardörren bara ibland - och ibland inte.
* Styrknappen i förardörren som styr öppnandet av bakluckan, kräver ibland att tändningen ska vara på - ibland inte.
* Jag besökte www.smartkeys.se i Uppsala och de undersökte min nyckel och konstaterade att det inte fanns ngt fel på nyckeln, utan att felet låg i bilens "mottagarenhet".
* Jag var tvungen att fylla på ca 2 liter motorolja efter mindre än två veckor, hade då kört ca 10 -15 mil. Kan ha varit en tillfällighet?

Jag är mycket tacksam för tips och råd angående detta. För övrigt går bilen som en dröm.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp