Fjäder bak ocentrerad, bild.

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

mahler

Aktiv medlem
Svårt att se på bilden men jag tycker det ser ut som den är av på nedre varvet lite dålig vinkel på fotot. Men kan ju inte svära på det genom att titta på denna bilden.
 

Killawife

Aktiv medlem
Bak krävs ingen fjäderkompressor. Du lossar stötdämparens nedre fäste och pressar ner bakaxeln med en kofot så lossnar fjädern av sig själv. Samma vid återmontering.
 

sladdbarn

Medlem
Bak krävs ingen fjäderkompressor. Du lossar stötdämparens nedre fäste och pressar ner bakaxeln med en kofot så lossnar fjädern av sig själv. Samma vid återmontering.
Hmm, är du säker på de? Jag gjorde som i videon här ovan och komprimerade så gott det gick med Julas verktyg men då var det inte i närheten av att kunna lossna.

Men är du säker så ska jag göra ett nytt försök!
Detta är en S-Line som är ca 40 mm lägre om det spelar någon roll.

Kurtii:
Har sett den video ett par gånger, har ingen lust att hålla på med spännband,
kraften i en komprimerad fjäder är farlig.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
om du lossar krängningshämmarstagen + dämparn på bägge sidor och har bägge hjulen i luften så borde hela bakändan falla ner och du kan plocka ut fjädern utan fjäderspännare ?
 

sladdbarn

Medlem
om du lossar krängningshämmarstagen + dämparn på bägge sidor och har bägge hjulen i luften så borde hela bakändan falla ner och du kan plocka ut fjädern utan fjäderspännare ?
Ber om ursäkt för sent svar, jag lossade backaxeln och då fick jag loss dom när jag stod på axeln
och tog hjälp av en kofot, ett jäkla jobb och än värre var det att få dit dom nya fjädrarna som var
aningens längre. Och att få dit dom 4 skruven till bakaxeln med dom nya fjädrarna på plats var ett
helvete, men det gick till slut = win!

Tack för alla svar 💋
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp