Fixa bluetooth i en 2008 Audi A5 Radio Concert

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
Hejsan, jag har forskat lite hur man ska kunna få aux och bluetooth i en äldre A5 från 2008.

i denna A5 sitter radio concert med CD/SD knappen, alltså inte den med Media-knappen.

är det möjligt byta Huvudenheten mot en med Media-knapp, hört att det behövs för att kunna eftermontera Bluetooth och få Låt-Info att visas samt att orginalknapparna på radion att fungera.

tacksam för
Hjälp av någon med erfarenhet.
✌✅🥳

George

Medlem
Är du beredd att betala tiotusentals kronor för att byta ut hela huvudenheten?
Jag skulle istället rekommendera att du sänker dina krav lite.
Här är en färdig paketlösning för handsfree och musik. Du behöver inte byta ut något, inte heller dra en enda kabel:

Hej Per, jag har en fm sändare idag men det är så kasst ljud via den om man jämför med tex en cdskiva…. Tiotusentals kronor? Så dyrt ska det nog inte bli….. tack för ditt svar🌹🥳

George

Medlem
Vem är Per? Kolla in mitt förslag innan du byter hela huvudenheten. Du kan köpa, testa och returnera om du inte är nöjd.

Provade ringa nu, men tyvärr så vill de nog ej ha så många kunder då det ej går att ringa utan man blir länkad till deras AI-chat vilket känns så sjukt frusterande.

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Detta j-a AI ☹...
Provar att åka förbi någon dag och ser om det finns någon levande människa att prata med. Bor i närheten.

/Hälsningar Claes

Tack för ditt engagemang, fick ett svar efter 5 dagar nyss att de bör byta radioenhet för att få alla funktioner med bluetooth, men så undrar jag något mer och då måste man vänta flera dagar igen för att få svar.
Vill göra det riktigt så man får det perfekt och modernt i denna gamla audi a5-2008😘

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp