Felande automatlåda

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Tokfia

Ny medlem
Jag har ett STORT problem, min Audi a6 allroad 2,7T 2003 automat fick för sig att ge upp mitt under färd, blev bogserad hem då bilen VÄGRADE lägga i någon växel..körde kodläsaren och fick upp detta.
*17118 växel 4 felaktigt förhållande
*17196 kopplingsslirning för stor.
Släckte felkoderna och då funkade bilen felfritt att köra tills högre hastighet och då slutade bilen driva framåt igen, fick släcka felkoden igen för att ta mig hem. Min fråga är nu vad kan jag göra för att lösa detta? Är växellådan körd? Tacksam för svar ☹
 

Killawife

Aktiv medlem
Det absolut vanligaste felen på dessa automatlådor är fukt i styrboxen. den ligger i golvet under mattan på passagerarsidan fram, och det blir alltid fukt i dess plastlåda som sipprar in via kablaget. Du kan ta ut databoxen, öppna den, rengöra den med alkohol och torka med varmluft. Om du har lite tur så kan det lösa ditt problem men man kan tinmgas köpa en annan eller skicka på reparation. Sen KAN det givetvis även bli fel inuti lådorna och då är det inte lika roligt och mycket mycket dyrare. Men det är väl värt att kolla styrboxen åtminstone då det kostar 0:-.
 

Tokfia

Ny medlem
Det absolut vanligaste felen på dessa automatlådor är fukt i styrboxen. den ligger i golvet under mattan på passagerarsidan fram, och det blir alltid fukt i dess plastlåda som sipprar in via kablaget. Du kan ta ut databoxen, öppna den, rengöra den med alkohol och torka med varmluft. Om du har lite tur så kan det lösa ditt problem men man kan tinmgas köpa en annan eller skicka på reparation. Sen KAN det givetvis även bli fel inuti lådorna och då är det inte lika roligt och mycket mycket dyrare. Men det är väl värt att kolla styrboxen åtminstone då det kostar 0:-.
Det absolut vanligaste felen på dessa automatlådor är fukt i styrboxen. den ligger i golvet under mattan på passagerarsidan fram, och det blir alltid fukt i dess plastlåda som sipprar in via kablaget. Du kan ta ut databoxen, öppna den, rengöra den med alkohol och torka med varmluft. Om du har lite tur så kan det lösa ditt problem men man kan tinmgas köpa en annan eller skicka på reparation. Sen KAN det givetvis även bli fel inuti lådorna och då är det inte lika roligt och mycket mycket dyrare. Men det är väl värt att kolla styrboxen åtminstone då det kostar 0:-.
Hej, jag plockade ur styrboxen igårkväll och det var torrt och fint i den, det var lite fukt vid kontakten som sitter i bilen så har torkat torrt och låtit den legat sen igår. Ska testa montera tillbaka den sen och hoppas på ett mirakel..
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp