Fel på parkeringsklimatanläggningen - kall bil

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Fredrik72

Medlem
Hej medlemmar,
Ett nytt fel har uppstått i min Audi A6 Avant TFSIe 2021 efter drygt 2-år av problem med appar, hängningar av MMI, vatten i bakluckan, säkerhetssystem som inte fungerar fast det är sommar m.m

Plötsligt går det inte att starta förklimatisering från varken app eller i bilen genom timer.
Jag har även märkt att AC-knappen inte fungerar på den nedre displayen men det blir varmt i bilen när jag kört en bit.
Under "fordon" i MMI finns inte heller valet att "direktstarta" värmare kvar.
Jag får sedan ett felmeddelande som säger
På grund av ett fel är parkeringsklimatanläggningen inte tillgänglig för närvarande och en skiftnyckel syns ovanför meddelandet.

Någon som varit med om något liknande?
 

Olletp

Ny medlem
Hej medlemmar,
Ett nytt fel har uppstått i min Audi A6 Avant TFSIe 2021 efter drygt 2-år av problem med appar, hängningar av MMI, vatten i bakluckan, säkerhetssystem som inte fungerar fast det är sommar m.m

Plötsligt går det inte att starta förklimatisering från varken app eller i bilen genom timer.
Jag har även märkt att AC-knappen inte fungerar på den nedre displayen men det blir varmt i bilen när jag kört en bit.
Under "fordon" i MMI finns inte heller valet att "direktstarta" värmare kvar.
Jag får sedan ett felmeddelande som säger
På grund av ett fel är parkeringsklimatanläggningen inte tillgänglig för närvarande och en skiftnyckel syns ovanför meddelandet.

Någon som varit med om något liknande?
Idag fick jag samma fel på min bil, hur löste du de?
 

Fredrik72

Medlem
Tjena,
Blev ett verkstadsbesök för något hade gått sönder, jag vet tyvärr inte vad dom gjorde men hoppas du har kvar något av Audis sketna garanti 🤞
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp