Fel på kombinerade instrumentet

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

emms

Ny medlem
Hej,

Jag har en Audi A6 2.0T från 2003 som har problem med kombinerade instrumentet. Motortemperaturmätaren visar helt fel temperatur, och varnar ibland för att temperaturen är för hög (det är redan kontrollerat att bilen håller rätt temperatur). Det är alltså fel på den. Sedan visar också oljetemperaturmätaren och spänningsmätaren för batteriet fel. Nyligen har den börjat skicka varningssignaler om att det är fel på bromssystemet fastän det inte är det.
Jag har kollat hos bilskrotar som säger att om man köper en nytt instrument så måste originalnumret på baksidan stämma, och inte bara själva årsmodellen. Är det så noga, eller kan man lösa det på något smidigt sätt? Det är svårt att ta bort instrumentet när man behöver använda bilen.

Eller kan det vara så att det finns något bra sätt att laga på så att man inte behöver byta ut hela?

tacksam för tips!
 

Killawife

Aktiv medlem
Det är väldigt vanligt att tempgivarna på dessa bilar pajar så jag hade nog börjat där då det är betydligt enklare och billigare att byta dessa. Ang. byte av mätarhus så är immobilizern inbyggd i dessa mätarhus så även om du hittar ett med samma nummer så kommer det inte att funka. Det måste programmeras. Man kan gå runt det genom att köra med en s.k Immo-off ecu men då måste man även köpa denna.
 

Sixbroo

Ny medlem
Har också problem med min kombi mätare lyset har slocknat i visarna på varvräknare och värme och tank mätare sa t att tank mätare visar fel
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp