Försäkring till Audi – Vad betalar ni för er bil?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Per

Administrator
Forumpersonal
Tänkte starta en liten undersökningar här vad ni betalar i försäkringskostnader för er bil, så att vi alla kan jämföra. Nämn bolag, försäkringstyp, modell, årsmodell och årskostnad.
 

Per

Administrator
Forumpersonal
Kollade upp vad min försäkring kostar hos Trygg Hansa (Audi TT), första året betalar jag endast ca 850 kr och därefter runt 2000 kr. Halvförsäkring (till ny bil).
 

Skypilot

Ny medlem
Jag betalade sist ungefär 5.400:- per år för helförsäkrat hos Solid Försäkringar för en Audi A4 1,8T Quatro -04. Dessförinnan hade jag Auro som försäkringsbolag och betalade ca 4.700:- för detsamma.

P.S. Anledningen till att jag bytte till en dyrare var att Auro strulade med mina premier efter en liten olycka (som t.o.m hade blivit billigare för mig att betala själv än att rapportera till dom)!

/Peter
 

TheFuse

Ny medlem
A4 Sedan 2,0 TDIe -10. Man 30 år, Villa, Storstad, 5476:-/år Halvförsäkring hos AudiFörsäkring 2011-06-01
 

POHedman

Medlem
Betalar...

...runt 10 500 kr/år för helförsäkring hos Trygg Hansa. Stockholm, innanför tullarna. 41 år.

//po
 

eliot

Ny medlem
Jag betalade idag Helförsäkring + hyrbil + assistans 5650 :- A4 TDI Salu ansvar det blev det billigaste av alla andra bolag
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp