Elproblem A3 2.0Tdi -06

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

feelthesteel

Ny medlem
Hej!

Idag installerade jag motorvärmare och batteriladdare i min audi. I slutskedet av monteringen måste jag lyfta av kabeln från generatorn för att få alla kablar dragna ordentligt. Jag lyfte kabeln åt sidan men när jag skulle sätta den på plats på nytt så spraka den till mot någonting.
Ska nämnas att jag var för lat för att lyfta av skorna från batteriet.

Jag tog ingen större notis på det som hände för det har ju hänt förut att det har sprakat när man har meckat. Men när jag skulle provstarta så började problemen. Märkte direkt att laddningen inte fungerade. Inte heller värmefläkten fungerade. Antisladdsystemet verkar inte heller riktigt vara rätt. Dessutom tändes en gul ratt på instrumentbrädan (Airbag?).

Tror att dom sistnämnda har nånting med att spänningen är för låg för dom började bråka när bilen började varna LOW BATTERY.

Är det nån klokare männinska som kan berätta vad som kan vara fel, för el är verkligen inte min grej.

Har gått igenom alla säkringar som jag kunde hitta och alla var hela.

Tack på förhand
Johan
 
Fungerar fortfarande inte laddningen? Normalt brukar man koncentrera sig på batteriet och dess laddning när det är för många fel (airbag, styrsensor, fläkt, etc) så prova bytt batteri och kolla så laddningen sköter sig. Förhoppningsvis har du inte sån otur att du behöver byta de styrdon som ger fel, det blir en dyr eftermontering :(
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp