elfel/tändningsfel A4 1,8t -03

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
O

Oregistrerade

Gäst
A4 1,8t -03

Lite panik här..
Min bil startar inte och bryter strömmen när jag vrider om tändningen...
Bilen är även utrustad med alkolås.

Började med att bilen var svårstartad, lät som den knappt orkade dra runt startmotorn och i kombination med det att alkolåset betedde sig lite men när jag väl fått igång den så går den som en klocka... detta var igår morse. Sen helt plötsligt igår kväll vägrar den starta alls.. fick tändningen igång, blåste i alkolåset.. sen när jag skulle starta bilen så tvärdog allt, bilen blev svart.
sen kom strömmen tillbaka direkt efter och samma sak igen...
bytte batteriet men fortfarande samma problem.

Efter jag bytte till nytt batteri så bryter den strömmen mer. typ redan innan tändningen är på som att batteriet slår ifrån så fort det blir belastat...

Tar gärna emot förslag på vad det kan vara.. måste ha bilen igång på måndag morgon på något sätt...
Bilen har aldrig gjort något liknande tidigare.

Mvh Patric
 
O

Oregistrerade

Gäst
Håller på med en polares bil där det är precis samma problem! Kommit på något ännu?
 

Uthil

Medlem
Startspärren har inte satt in då?

Jag har för mig att det sitter någon typ av startspärr, Kolla felkoder!
 

Uthil

Medlem
Har forskat vidare i frågan, och när du vrider på tandningen så tänds en gul lampa, den har en ikon liknande en bil med en nyckel.
Och denna ikon ska slockna, då kan du starta, men om den börjar blinka så har den indikerat ett fel, s.k startspärr och då startar inte bilen, det du får göra då är att krama nyckeln lite, det sitter s.k kretskort i nyckeln och efter ett tag brukar detta glappa. Men med lite tålamod och lite ömhet på nyckeln och lampan slocknar så ska den starta.

Mvh Knotten
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp