Elfel förardörr

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Fr0z

Ny medlem
Allt i förardörren slutade fungera, upptäckte också att det inte går att dra ner rutan på passagerarsidan.

Fel
Dörren låser inte upp sig med nyckel.
Kan inte dra ner rutan.
Kan inte reglera sidospeglar.
Låsknappen fungerar inte.
Kupebelysningen lyser hela tiden, om jag har öppet förardörren visas inte detta på instrumentpanelen.

Det ända jag kollat är säkringen men den va hel.

Någon som vet vad detta kan bero på?
 
Senast ändrad:

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Allt i förardörren slutade fungera, upptäckte också att det inte går att dra ner rutan på passagerarsidan.

Fel
Dörren låser inte upp sig med nyckel.
Kan inte dra ner rutan.
Kan inte reglera sidospeglar.
Låsknappen fungerar inte.
Kupebelysningen lyser hela tiden, om jag har öppet förardörren visas inte detta på instrumentpanelen.

Det ända jag kollat är säkringen men den va hel.

Någon som vet vad detta kan bero på?
Låter som att en eller flera kablar har gått av i övergången mellan dörr och kaross på förardörren. Sitter förmodligen en gummibälg där som kablarna går i.
Eftersom kablarna böjs varje gång du öppnar och stänger dörren så är det inte ett helt ovanligt fel, i synnerhet på försrsidan, den dörren används ju mest.
/ Hälsningar Claes
 

Fr0z

Ny medlem
Låter som att en eller flera kablar har gått av i övergången mellan dörr och kaross på förardörren. Sitter förmodligen en gummibälg där som kablarna går i.
Eftersom kablarna böjs varje gång du öppnar och stänger dörren så är det inte ett helt ovanligt fel, i synnerhet på försrsidan, den dörren används ju mest.
/ Hälsningar Claes
Tack Claes! Va precis som du sa. Flera kablar hade gått av i övergången.
Tog en stund att fixa men nu fungerar allt :)

/Alex
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp